סוכני המכס בחיפה קיימו יום עיון בנושא תביעות וגרעונות

אתמול בשעה 16.30 התקיים יום עיון בנושא תביעות וגירעונות – חידושי פסיקה וטיפים מעשיים. את יום העיון העביר עו"ד גיל נדל בפני חברי לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים באזור חיפה והצפון והוא נערך ביוזמתו של יורם ארבל, יו"ר הלשכה


00:00 ,07.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול בשעה 16.30 התקיים יום עיון בנושא תביעות וגירעונות – חידושי פסיקה וטיפים מעשיים. את יום העיון העביר עו"ד גיל נדל בפני חברי לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים באזור חיפה והצפון והוא נערך ביוזמתו של יורם ארבל, יו"ר הלשכה.
 
יום העיון עסק בתיאור המצב המשפטי ובטיפים מקצועיים בהקשר לשני נושאים: תשלומים המשולמים אגב מחאה ותשלומי גרעונות. סוכני המכס עודכנו בחידושים המשפטיים האחרונים שנגעו למחלוקות עם המכס, לאחר שאלו התגלו עם שחרור מוצרי היבוא.
 
עו"ד נדל חידד בפני הנוכחים את התנאים המופיעים בחוק בהקשר לדרישה לשלם אגב מחאה ואת החובה לרשום זאת ברשימון. הוא הציע טיפים מעשיים כיצד להתמודד בצורה יעילה מול הדרישה הזו, במהלך התקופה הקבועה בחוק (שלושה חודשים).
 
בנושא תשלום גרעונות, הציע עו"ד נדל טיפים מעשיים לנקיטת צעדים מקדימים לצורך מזעור המחלוקות בנושאי גרעונות.
 
ביום העיון לקחו חלק עשרות סוכני מכס, מרבית חברי הלשכה, ולדברי יורם ארבל, הם שאלו שאלות רבות והביעו התעיינות רבה. סוכני המכס הביעו את רצונם להמשיך ולקיים מפגשים מסוג זה גם בעתיד.