סגן ראש העיר של חיפה: המנוף המיידי והחזק לקידום הכלכלה בעיר היא נמל חיפה

הדברים נאמרו במהלך קבלת פנים רבת משתתפים, שקיימה לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, לציון יום העצמאות ה- 56 למדינת ישראל. בקבלת הפנים נכחו מכובדים רבים ובינהם חברי כנסת, נציגי ציבור


00:00 ,25.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הדברים נאמרו במהלך קבלת פנים רבת משתתפים, שקיימה לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, לציון יום העצמאות ה- 56 למדינת ישראל. בקבלת הפנים נכחו מכובדים רבים ובינהם חברי כנסת, נציגי ציבור, וחברי לשכת המסחר

את קבלת הפנים ניהל דב מרום, מנכ"ל הלשכה. ראשון הדוברים היה אייל מלמוד, נשיא הלשכה, שהודה לכל הנוכחים על כי טרחו ובאו. מלמוד פתח דבריו והתייחס לאופטימיות הרבה שמביעים גורמים שונים באוצר לגבי התוצאות הכלכליות הצפויות ועל היציאה מהמיתון והביע תקווה שהשינוי לטובה יורגש גם בחיפה וסביבותיה.

בהתייחסו לנושא הנמלים שיבח מלמוד את התנהלותו של נמל חיפה אך ציין כי הוא חלק ממערכת גדולה שבה, לדבריו, העובדים הם "בעלי הבית". מלמוד ציין כי הרעיון הכללי ליצור תחרות ולייעל את נמלי ישראל הוא רעיון נכון אך נראה לו כי במו"מ מעורבים, מצד הממשלה, אנשים שהם מאד נחושים אבל מעט "מנותקים". להמחשת דבריו הביא מלמוד כדוגמא התבטאות של אורי יוגב, הממונה על התקציבים באוצר, שאמר לו, במהלך פגישת עבודה שהתקיימה בדיוק ביום הפיגוע בנמל אשדוד, כי שר האוצר נחוש ומבחינתו הנמלים יכולים להיות סגורים גם 50 יום, אך העיקר לעשות רפורמה.

לאחריו נשא דברים סגן ראש העיר של חיפה, שמואל גלבהרט, שציין כי לעירית חיפה יש תוכניות מאד מגובשות לפיתוח העיר כשחלק מרכזי בהם לוקח נושא פיתוח נמל חיפה. לדבריו, לטווח המיידי המנוף המיידי והחזק לקידום הכלכלה בעיר היא נמל חיפה וכי ישנן תוכניות ממשיות בחלקו המערבי של הנמל. גלבהרדט ציין כי הנמל, לראייתם, תפקידו אינו רק לשנע סחורות, אלא הנמל צריף להיות פתוח לעיר ופירוש הדבר יצירת חיפה אחרת.

לאחריו בירכו את הנוכחים חברי הכנסת החיפאיים חן רשף ומשה כחלון שכיבדו את הארוע בנוכחותם.