סגן נשיא קבוצת Bombardier העולמית מבקר בתעשיות בישראל

רשת"פ דורשת מבומברדיה להעלות את היקפי הרכש מהתעשיות בישראל לרמה של 10-15 מיליון יורו בשנה. מר פייר אטנדו מבקר ב-10 מפעלים על מנת לבחור ספקים ישראליים לתעשיית הרכבות והתעופה של החברה


00:00 ,14.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מר פייר אטנדו מבקר בימים אלו ב-10 מפעלים בארץ על מנת לבחור ספקים ישראליים לתעשיית הרכבות והתעופה של בומברדיה. רשת"פ דורשת מהחברה להעלות את היקפי הרכש מהתעשיות בישראל לרמה של 10-15 מיליון יורו בשנה
 
הביקור נקבע בעקבות התראה שהעבירה מנכ"לית הרשפ"ת לנשיא חברה שהחברה אינה עומדת בהתחייבותה וצפויה לנקיטת צעדים נגדה
 
סגן הנשיא לרכש של יצרנית הרכבות העולמית Bombardier Transportation מר פייר אטנדו, מבקר בימים אלו ב-10 מפעלים בארץ על מנת לבחור ספקים ישראליים לתעשיית הרכבות והתעופה של בומברדיה. כך הודיע מנהל תחום שתפ"ת מיוחד ברשפ"ת האחראי על רכש גומלין אזרחי במשרד התמ"ת, צבי לשם.
 
הביקור של אטנדו נקבע לאחר התראה שהעבירה, בינה בר-און, מנכ"לית הרשפ"ת, לנשיא החברה מר אנדרה נאבארי, בחודש נובמבר 2006, על כך שהחברה אינה עומדת בהתחייבותה וצפויה לנקיטת צעדים נגדה.
 
ל-Bombardier התחייבות לרכש גומלין בהיקף של כ-77 מליון יורו, מתוכן מימשה כ-31 מליון יורו, חובה עומד כיום על כ-46 מליון יורו. חברת בומברדיה מספקת רכבות נוסעים לרכבת ישראל, עד היום סופקו 147 קרונות בהיקף כספי כולל של כ-230 מיליון יורו. 54 קרונות דו קומתיים הורכבו במפעל רמת"א בבאר שבע, כחלק מתוכנית מימוש רכש הגומלין של בומברדיה.
 
הרשפ"ת דורשת ממר אטנדו להעלות את היקפי הרכש מתעשיות בארץ לרמה של כ-10-15 מיליון יורו בשנה. בשנת 2006 הסתכם הרכש בכ-3.5 מיליון יורו.
 
הביקור אורגן על ידי חברת בומברדיה ישראל בתיאום עם הרשפ"ת.
 
התוכנית כוללת ביקור ב-10 מפעלים, ציקלון, ישקר, תעשיות רכב נצרת, אלקטרה, ויזואל דיפנס, אורן, מובילייזינג דטה, דסק טריינינג, א.מ.ת. רייסאט.