נתפס חשוד בהברחת מאות מכשירי אייפון

הודה כי ייבא מספק בסין למעלה מ-50 משלוחים של חלקים וכ-200 - 300 אריזות ריקות לטלפונים סלולאריים מסוג Iphone בערך של אלפי דולרים תחת הצהרות כוזבות


00:00 ,21.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הודה כי ייבא מספק בסין למעלה מ-50 משלוחים של חלקים וכ-200 - 300 אריזות ריקות לטלפונים סלולאריים מסוג Iphone בערך של אלפי דולרים תחת הצהרות כוזבות
 
חבילות דואר EMS ובתוכן מאות קופסאות ריקות של מכשירי טלפון סלולארי מסוג Iphoneשל חברת Apple, שנמצאו בדואר המרכזי בתל אביב, עוררו את סקרנותם של חוקרי יחידת הסמים של מכס מרכז, ברשות המסים בישראל.
 
מדוע ייבא אדם קופסאות ריקות מתוכן? עלה החשד שמכשירי הטלפון הסלולארי, מסוג Iphone, מגיעים במשלוח אחר או מוברחים לארץ בדרך אחרת ונמכרים יחד עם האריזות הריקות.
 
בעבודה מודיעינית יסודית של מחלקת המודיעין במכס מרכז, הושלמו הנתונים החסרים. אחד החשודים בהברחה היה עובד לשעבר בחברת התעופה אל על אשר משווק את מכשירי ה-IPhoneבאמצעות אתר אינטרנט.
 
בחיפוש בבית החשוד נמצאה מעבדה שלמה הכוללת אלפי חלקי חילוף למכשירי טלפון סלולארי Iphone וכן שמונה מכשירים מושלמים באריזות, ממתינים לשיווק.
 
בחקירה ראשונית טען החשוד שהקופסאות הריקות נועדו להכנת "פסל של איכות הסביבה", ואולם, מאוחר יותר נשבר בחקירתו והודה שייבא מספק בסין למעלה מ-50 משלוחים של חלקים וכ-200 - 300 אריזות ריקות לטלפונים סלולאריים מסוג Iphone וכל זאת תחת הצהרות כוזבות. היקף היבוא, לדבריו, הגיע לעשרות אלפי דולרים.
 
החשוד, שאול עיני, נעצר בסוף שבוע שעבר ושוחרר בערובה בתנאים מגבילים ויציאתו מהארץ נמנעה לתקופה של 180 יום. התיק ייבחן במחלקה המשפטית במטרה להגיש כתב אישום פלילי.