נתניהו: להצטרפות ישראל לארגון ה-OECD חשיבות אסטרטגית

משרד האוצר פרסם היום את הדו"ח השנתי של פעילות ישראל ב-OECD לשנת 2003; השר נתניהו: בתהליך מיצוב הכלכלה הישראלית ככלכלה מפותחת ומתקדמת, משיכת השקעות בינלאומיות והשפעה על סדר היום הכלכלי בעולם


00:00 ,17.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
משרד האוצר פרסם היום את הדו"ח השנתי של פעילות ישראל ב-OECD לשנת 2003; השר נתניהו: בתהליך מיצוב הכלכלה הישראלית ככלכלה מפותחת ומתקדמת, משיכת השקעות בינלאומיות והשפעה על סדר היום הכלכלי בעולם

משרד האוצר פרסם היום את הדו"ח השנתי של פעילות ישראל ב- OECD לשנת 2003. הדו"ח מפרט את מגוון הפעילויות של ישראל בארגון ה- OECD לשנת 2003, סוקר את פעילות משרדי הממשלה ובניהם: משרד החינוך, הרשות להגבלים עסקיים והרשות הלאומית להסמכת מעבדות בארגון, מתייחס לביקורו של מזכ"ל הארגון בישראל ומתאר את פעילות ומבנה הארגון.

דובר האוצר ציין כי משרד האוצר מקדם את הצטרפות ישראל לארגון ועומד בראש ועדה בינמשרדית שהוקמה למימוש יעד ההצטרפות ובה חברים משרד החוץ, התמ"ת, איכות הסביבה והמשפטים.

עפ"י הדוח, בשנת 2003 התרחבה פעילות ישראל בארגון באופן ניכר בשלושה מעגלי פעולה מרכזיים: פעילות בארגון, פעילות דיפלומטית ובחינה משפטית. בתחום העבודה בארגון השתתפה ישראל בוועדות, קבוצות עבודה, כנסים, דו"חות וסקרים שונים. במישור הדיפלומטי, פעלה ישראל להרחבת תמיכת המדינות החברות והמנגנון הארגוני בצירופה של ישראל כחברה מלאה בארגון כאשר יוחלט על הרחבתו. בתחום המשפטי, נמשכה בחינת התאמת הדין הישראלי לקודים המשפטיים המקובלים בין חברות הארגון והמשמעויות הנגזרות מכך.

שר האוצר, בנימין נתניהו, בירך על פרסומו של דו"ח הפעילות השנתית של ישראל בארגון ה-OECD. השר ציין כי להצטרפות ישראל לארגון המדינות המפותחות ישנה חשיבות אסטרטגית רבה כחלק ממיצוב ישראל ככלכלה מתקדמת, מפותחת ופתוחה אשר הינה אטרקטיבית להשקעות בינלאומיות. השר הוסיף, כי הדו"ח הינו עדות לפעילות הנרחבת של ישראל במסגרת ארגון ה-OECD, וכי הוא מקווה שמאמציה של ישראל להתקבל כחברה מלאה בארגון ישאו פרי בעתיד הקרוב.

שר האוצר העלה את סוגית הצטרפותה של ישראל ל-OECD במהלך פגישותיו עם שרי אוצר רבים במהלך ועידת קרן המטבע הבינלאומית שהתקיימה בוושינגטון בראשית אוקטובר. נתניהו זכה לתמיכה מכלל שרי המדינות עימן נפגש (כגון: צרפת, קנדה, גרמניה, בריטניה, הולנד, ארה"ב ואיטליה), ולשבחים על מדיניותה הכלכלית של ישראל.

הדו"ח המלא מופיע באתר האינטרנט של משרד האוצר: www.mof.gov.il/beinle/oecd.htm