נשיאי לשכות המסחר קוראת להצמיד את שכר המינימום לעליית התוצר לנפש

נשיאות לשכות המסחר מציעה מדיניות אלטרנטיבית להעלאת שכר המינימום - הצמדתו לעליה השנתית של התוצר לנפש; התכנסה אמש לדיון מיוחד בנושא


00:00 ,12.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיאות לשכות המסחר מציעה מדיניות אלטרנטיבית להעלאת שכר המינימום - הצמדתו לעליה השנתית של התוצר לנפש; התכנסה אמש לדיון מיוחד בנושא
 
נשיאי לשכות המסחר האזוריות בישראל התכנסו אמש (יום א', 11 בדצמבר) לדיון מיוחד בנושא שכר המינימום. הנשיאות גיבשה מדיניות אלטרנטיבית להעלאת שכר המינימום ולשיפור השכר במשק.
 
בישיבה נכחו: אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ונשיא לשכת המסחר תל אביב; עודד פלר, נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון; שמואל זמל, נשיא לשכת המסחר ירושלים; יעקב בן עזרי, נשיא לשכת המסחר באר שבע והנגב; נחמן שכטר, נשיא לשכת המסחר אילת.
 
כזכור, בחוק ההסדרים מהשנים 2003-2002 הוחלט להקפיא את שכר המינימום לשלוש שנים. שכר המינימום צפוי לחזור ולהתעדכן שוב באפריל 2006.
 
הנשיאים הציעו לבטל את ההקפאה ולהתאים את שכר המינימום לעקרונות חוק שכר המינימום, על-פי הקריטריון של הצמדה ל- 47.5% מהשכר הממוצע במשק. שכר המינימום עומד היום על 3,335.18 ₪, התאמתו לשכר הממוצע במשק תהווה גידול של כ- 3% והוא יעמוד על כ- 3,444 ₪. על בסיס הלמ"ס מדובר בתוספת לכלל המשק של כ- 800 מיליון ₪ בשנה. הנשיאים אמרו כי את תוספת העלות למגזר הציבורי יש לקזז באמצעות צמצום גודלו של מגזר זה.
 
נשיאי לשכות המסחר ציינו עוד כי בעתיד עדיף להצמיד את שכר המינימום לעליה השנתית של התוצר לנפש. "זהו קריטריון אובייקטיבי המצביע על התקדמות ממשית של מדדי הפריון והתעסוקה במשק".
 
בשנת 2004 עלה התוצר לנפש בכ- 2.6% ובשנת 2005 הוא צפוי לעלות בכ- 3.1%. אוריאל לין הדגיש כי "ההתאמה לתוצר לנפש תיצור מנגנון הקושר בין הצלחות המגזר העסקי לבין העלאת שכר העובדים במדרגות השכר הנמוכות".
 
כמדיניות כללית, נשיאות לשכות המסחר האזוריות סבורה שיש לקדם את השכר במשק במסגרת הסכמי עבודה קיבוציים או בשיפורי שכר תוך מפעליים באותם עסקים שאינם כפופים להסכמי שכר קיבוציים.