נשיא לשכת המסחר ישראל-אפריקה: ישראל חייבת לפעול לגידול היקף הסחר עם אפריקה

לטענת מרק קדוש לישראל יש יתרון משמעותי ביבשת אפריקה אל מול המדינות המתחרות: רמה טכנולוגית ואיכות המוצרים


00:00 ,14.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

לטענת מרק קדוש לישראל יש יתרון משמעותי ביבשת אפריקה אל מול המדינות המתחרות: רמה טכנולוגית ואיכות המוצרים
 
קידום פרוייקטים ישראלים ובדיקת הזדמנויות עסקיות במדינות אפריקה עבור חברות מהתעשייה הישראלית, יתפסו השנה חלק חשוב ממסגרת תערוכת "טכנולוגיה 2009" ויעמדו במרכזו של כנס רב משתתפים ואורחים מחו"ל, שייערך ב-24 ביוני, ביומה השלישי של התערוכה, ביוזמה והפקה של מרכז הירידים וקונגרסים בישראל בע"מ ושל לשכת המסחר ישראל-אפריקה.
 
"הכנס ייתן לחברות ישראליות הזדמנות ופלטפורמה להקמת מפעלים בתחום המתכת השירותים וכן לשמש קבלני משנה הן של חברות ישראליות וכן לחברות הפועלות כבר באפריקה." אומר קדוש.
 
"אפריקה זוכה כיום להתעניינות רבה", אומר מרק קדוש, נשיא לשכת המסחר ישראל-אפריקה ומי שמנהל את פעילות היצוא של מוטורולה ישראל. "יש גידול בצורכי האוכלוסיות המקומיות והתל"ג של אפריקה רק עולה בשנתיים האחרונות, נתון המצביע על התרחבות המשקים המקומיים ועלייה ברמת החיים של האוכלוסיות המקומיות. ישראל חייבת לחתור לגידול היקף הסחר עם אפריקה של לפחות 10% בשנה - למשך 5 השנים הקרובות".
 
הנתונים מראים על היקפי סחר של כ-2.4 מיליארד דולר בשנה, בין ישראל ומדינות אפריקה, כשחלק גדול מנתון זה עוסק באבנים יקרות ויהלומים המיובאים לישראל וחלקם מוצא את דרכו חזרה אחרי עיבוד (יותר מ-60%). הנתון אינו כולל את נתוני השירותים השונים המסופקים על ידי גופים ישראלים הפועלים באמצעות חברות מקומיות, המוערך בעוד כ-15 עד 20 אחוז נוספים. לדברי קדוש, היקף סחר זה קורה בעיקר ביוזמת חברות ואנשי עסקים בלבד.
 
על פי הניתוח של קדוש, אם בעבר הורגשו באפריקה, מול ארה"ב, נוכחותן של צרפת, בלגיה ומדינות אירופאיות אחרות, הרי שמזה מספר שנים מורגשת באפריקה השפעה סינית הולכת וגוברת. "שום מדינה אינה יכולה לעמוד מול התנאים המסחריים המוצעים על ידי סין, אבל לישראל יש יתרון משמעותי בולט: הרמה הטכנולוגית ואיכות המוצרים".