נשיא התאחדות התעשיינים יחתום עם עמיתו הספרדי על הסכם לשת"פ כלכלי

נשיאת הפרלמנט של מדריד ומשלחת של 16 אנשי עסקים יהיו אורחי התאחדות התעשיינים ומכון היצוא


00:00 ,26.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיאת הפרלמנט של מדריד ומשלחת של 16 אנשי עסקים יהיו אורחי התאחדות התעשיינים ומכון היצוא
 
משלחת של  נשיאת הפרלמנט במדריד, הגב' אספרנזה אקיורה, יו"ר לשכת התעשייה והמסחר של מדריד, פרננדו פרננדז טאפיאס, בלוויית 16 אנשי עסקים בתחומים של ביוטכנולוגיה תקשורת ואנרגיה סולרית, יהיו ב-27 ביוני אורחי התאחדות התעשיינים ומכון היצוא.
 
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, יחתום עם עמיתו ממדריד מקס מאזין על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי. על פי ההסכם מתחייבים שני הארגונים לקיים חילופי מידע באופן קבוע בנושאים כלכליים ועסקיים הן בישראל והן במדריד. שני הצדדים מתחייבים לסייע בקידום ההבנות ההדדיות תוך עידוד הזדמנויות עסקיות גם במדריד וגם בת"א.
 
התאחדות התעשיינים של ישראל ומקבילתה במדריד מסכימים על פי ההסכם לביקורים הדדיים וכן לארגן תוכניות ופעילויות לחברים בשני הארגונים.
 
יש לציין כי בין החברות המגיעות ממדריד נמצאת גם חברת וורלד פרימיום ראטס, שהינה מפעל לטלפונים ניידים בעלת מחזור של כ-2.27 מיליארד יורו בשנה. החברה מחפשת חברות ישראליות שיש להן מוצרים חדשניים ושירותים חדשניים לטלפון נייד, כולל יכולת מתן שירותים שמתאימים לשיווק באמצעות האינטרנט.
 
כן תגיע לארץ קבוצה של איגוד תעשיות הפארמה "סואן-פארמה" בעלת מחזור מכירות של 25 מליון יורו, המייצאת ל-60 מדינות, שבאה לחפש שיתופי פעולה עם חברות ביוטכנולוגיה, סטארט-אפ וחברות הון סיכון שמשקיעות בביוטכנולוגיה.
 
ברוש מציין כי 108 חברות ישראליות החלו לפעול בשנה האחרונה בספרד. כיום פועלות בספרד 1,341 חברות ישראליות - מהווה גידול של 9% לעומת 2004.
 
בחודשים ינואר-אפריל 2006 גדל היצוא של ישראל לספרד ב-19% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והוא הסתכם ב-264 מיליוני דולרים; מדובר בעיקר במוצרים כימיים, מכונות וציוד חשמלי, ומוצרי פלסטיק וגומי. היבוא מספרד גדל בשליש הראשון של השנה בכ-28% והסתכם ב-225.7 מיליוני דולרים.