נשיא איגוד לשכות המסחר ושגריר האיחוד האירופי סיכמו על שת"פ לקידום הסחר

רמירו סיבריאן- אוזל, השגריר הנכנס של האיחוד האירופי בישראל ואוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר יפעלו להידוק שיתופי הפעולה בכדי לקדם את הסחר בין ישראל לאיחוד האירופי. כך סוכם בפגישתם האחרונה בעניין ישום מדיניות 'השכנות האירופית' –“The European Neighbourhoo


00:00 ,16.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת הידוק היחסים, הזמין סיבריאן אוזל את לין להשתתף בכינוס שיקיים האיחוד האירופי בבריסל במהלך אפריל 2005, בנושא 10 שנים לתהליך ברצלונה.
 
רמירו סיבריאן- אוזל, השגריר הנכנס של האיחוד האירופי בישראל ואוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר יפעלו להידוק שיתופי הפעולה בכדי לקדם את הסחר בין ישראל לאיחוד האירופי. כך סוכם בפגישתם האחרונה בעניין ישום מדיניות 'השכנות האירופית' –“The European Neighbourhood Policy”.
 
כזכור, מדיניות זו מתווה את היעדים האסטרטגיים לשיתוף פעולה בין ישראל לבין האיחוד האירופי, כשהצדדים יפעלו לחיזוק שיתוף הפעולה המדיני והביטחוני, להכנסת אינטגרציה כלכלית, להגברת שיתוף הפעולה ביחסים המדעיים והתרבותיים, ולחלוק ביניהם את האחריות למניעת עימותים והדרכים לפתרונם.
 
במסגרת הידוק היחסים, הזמין סיבריאן-אוזל את לין להשתתף בכינוס שיקיים האיחוד האירופי בבריסל במהלך אפריל 2005, בנושא 10 שנים לתהליך ברצלונה. בכינוס יועלו  ההישגים של תהליך ברצלונה על שותפיה במדינות הים התיכון: מבחינת השפעות ההסכמים לליברליזציה במסחר, התקדמות הרפורמה במדיניות הכלכלית וההתפתחות הסוציו-אקונומית של המשתתפים בתחומי התעסוקה, ההגירה והעוני.
 
לין פרש בפני השגריר את פעולות האיגוד לטיפוח הקשרים עם האיחוד האירופי, והדגיש את חשיבות ארגון היורוצ'ימברס - ארגון לשכות המסחר של אירופה - כמכשיר בעל חשיבות מיוחדת בפיתוח יחסי הסחר בין ישראל לארצות אירופה.
 
במסגרת פעולות אלו תצא לאוסטריה משלחת עסקית ישראלית, במהלך מאי, בהזמנת נשיא ארגון היורוצ'ימברס, ד"ר כריסטוף לייטל. כמו כן, לין ציין כי הנשיא החדש של לשכת המסחר והתעשייה של פריס, פייר סימון, נענה להזמנתו והודיע כי יבקר בישראל בסוף חודש מאי השנה.
 
 
הסחר (ללא יהלומים) בין ישראל לאיחוד האירופי הסתכם בשנת 2004 בכ- 20.7 מיליארד $, גידול של כ- 17 אחוזים לעומת 2003. היבוא לישראל מהאיחוד האירופי הסתכם ב- 12.5 מיליארד $ , גידול של כ-  15 אחוזים לעומת 2003; ואילו היצוא הסתכם ב- 8.1 מיליארד $, גידול של 20 אחוזים לעומת 2003.