נשיא אורוגוואי יגיע השבוע לביקור ממלכתי בישראל

נשיא אורוגוואי יגיע השבוע לביקור בישראל בראש משלחת בכירה הכוללת את שר האוצר והכלכלה, שר החוץ, שר החקלאות, שר החינוך והמדע, שר הבריאות וכן את ראשי המשק והכלכלה של אורגוואי


00:00 ,25.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא אורוגוואי יגיע השבוע לביקור בישראל בראש משלחת בכירה הכוללת את שר האוצר והכלכלה, שר החוץ, שר החקלאות, שר החינוך והמדע, שר הבריאות וכן את ראשי המשק והכלכלה של אורגוואי
 
נשיא אורוגוואי, מר טאבארה רמון ואסקז רוסאס, יגיע השבוע לביקור ממלכתי בישראל. לנשיא נלווית משלחת אנשי עסקים מאורוגוואי מתחומי ה-ICT, חקלאות, פרמצבטיקה, ציוד רפואי ותובלה. אשר יגיעו במטרה לבדוק את הפוטנציאל העסקי בישראל ולחזק את קשרי המסחר הקיימים בין שתי המדינות. במהלך הביקור, ישתתפו הנשיא וראשי המשק האורוגוואי בסמינר עסקי על קשרי הסחר בין ישראל ואורוגוואי, אותו מארגנים מכון היצוא בשיתוף עם משרד החוץ, ארגון לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים ולשכת המסחר והתעשייה ישראל-אמריקה הלטינית.
 
משתתפים נוספים במשלחת מאורוגוואי: נשיא איגוד היצואנים, נשיא איגוד לשכות המסחר, נשיא המכון לטכנולוגיה ומעבדות רפואיות, נשיא ארגון יצרני הבשר, נשיא איגוד יצרני האריזה בתחום הבשר. במהלך הביקור יתקיימו במכון היצוא פגישות עסקיות בין חברות ישראליות לחברות  מאורוגוואי ובסיומו תיערך קבלת פנים בהשתתפות שר האוצר והכלכלה ושר החקלאות  של אורוגוואי.
 
על פי נתוני היחידה הכלכלית במכון היצוא היקף הסחר הכולל (יבוא ויצוא) של ישראל מול אורוגוואי הסתכם במחצית הראשונה של 2008 בכ- 36 מיליון דולר, ירידה של כ-1% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. בגירעון המסחרי מול אורוגוואי חלה ירידה של כ-3% והוא הסתכם בכ-28 מיליון דולר, זאת בשל עלייה של כ-8% ביצוא לכ-4 מיליון דולר וירידה של כ-2% ביבוא, הסתכם בכ-32 מיליון דולר. הענפים הבולטים בייצוא לאורוגוואי במחצית הראשונה של 2008 הם: כימיקלים, המהווים כ- 27% מהייצוא הסחורות הישראלי ליעד זה, מכונות וציוד חשמלי וטלקומוניקציה. בשנת 2007 כולה חל גידול של כ-11% ביצוא הסחורות לאורוגוואי בהשוואה לשנה קודמת, הסתכם בכ-8.3 מיליון דולר.
 
יצוין כי 125 חברות ישראליות פעלו באורוגוואי בשנת 2007, ירידה של כ-6% בהשוואה לשנת 2006.