נציגים מ-15 חברות רוסיות מבקרים היום בישראל

זאת במטרה ליצור שיתופי פעולה עם חברות תקשורת ישראליות. מנכ"ל מכון היצוא: שוק ציוד התקשורת ברוסיה, אשר גודלו נאמד ביותר מ-4 מיליארד דולרים, כמעט אינו ממומש על ידי היצואנים הישראלים


00:00 ,25.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת במטרה ליצור שיתופי פעולה עם חברות תקשורת ישראליות. מנכ"ל מכון היצוא: שוק ציוד התקשורת ברוסיה, אשר גודלו נאמד ביותר מ-4 מיליארד דולרים, כמעט אינו ממומש על ידי היצואנים הישראלים
 
15 חברות תקשורת ואינטגרטורים מרוסיה יגיעו היום (25 באפריל) לישראל ביוזמת מכון היצוא, משרד התמ"ת וחברת MVK ישראל - במטרה ליצור שיתופי פעולה עם חברות תקשורת ישראליות. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.
 
מנכ"ל מכון היצוא ציין כי שוק ציוד התקשורת ברוסיה, אשר גודלו נאמד ביותר מ-4 מיליארד דולר, כמעט אינו ממומש על ידי היצואנים הישראלים. לחברות הישראליות הזדמנויות רבות מאוד ויתרונות יחסיים בתחומים כגון תשתיות תקשורת; פתרונות לשירותי ערך מוסף; טכנולוגיות פס רחב; טכנולוגיות לשידור וידיאו וערוצי טלוויזיה באינטרנט; מערכות עבור מוקדי שירות (call center); מערכות ניהול וחיוב לקוחות. להערכתו, פעילות בשוק זה עשויה תוך 4 שנים להכפיל את יצוא ציוד התקשורת לרוסיה מ-111 מיליון דולר בשנה לכ-250 מיליוני דולרים בשנת 2011.
           
אסיה ציין כי ברבעון הראשון של שנת 2007 חלה ירידה של כ-40% ביצוא ציוד תקשורת לרוסיה. יצוא הענף הסתכם בכ- 13 מיליון דולר, לעומת כ-22 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. יצוין כי בשנת 2006 הסתכם יצוא ציוד התקשורת לרוסיה בכ-111 מיליוני דולרים - ירידה של 11% לעומת שנת 2005.
 
יצוין כי מכון היצוא חתם לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה עם ארגון מפעילי תקשורת GSM הרוסי, זאת במטרה להרחיב חשיפת חברות ישראליות בפני מפעילי תקשורת סלולרית רוסים ובמטרה לסייע לחברות הישראליות במאמצי החדירה והשיווק לרוסיה.
 
אמנון פרבר מנהל פיתוח עסקי של ענף התקשורת במכון היצוא מסר כי לחברות התקשורת מרוסיה ייערך סמינר מקצועי ב-25 באפריל, בת"א. בו יפורטו תוכניות הפיתוח לתשתיות ולשירותים העתידיים של מפעילי התקשורת הרוסיים ובכך יתאפשר ליצואנים לעמוד על ההזדמנויות העסקיות בשוק זה. בהמשך לסמינר יתקיימו פגישות עסקיות פרטניות בין למעלה מ- 50 יצואנים ישראליים לבין הבכירים מחברות התקשורת הרוסיות. כמו כן ציין ששלושת חברות התקשורת הסלולרית המובילות ברוסיה: MTS (עם 50 מיליון מנויים), Megafon (עם 25 מיליון מנויים) ו- VimpelCom(עם 35 מיליון מנויים) ייקחו חלק באירוע.