נציג המכס הישראלי בבריסל מונה לכהן כיו"ר וועדת האכיפה של ארגון המכס העולמי

אורי ברוק, נציג המכס הישראלי בבריסל, נבחר ביום שישי האחרון לשמש במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת האכיפה של ארגון המכס העולמי


00:00 ,08.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

אורי ברוק, נציג המכס הישראלי בבריסל, נבחר ביום שישי האחרון לשמש במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת האכיפה של ארגון המכס העולמי
 
ארגון המכס העולמי, שמקום מושבו בבריסל, הינו ארגון בינמשרדי בו חברות רשויות מכס מ- 176 מדינות ברחבי העולם. עבודת הארגון מתנהלת בכפוף למועצת מנהלי המכס ובאמצעות וועדות, תתי-וועדות וקבוצות עבודה, שהחשובות בהן הן וועדת המדיניות, וועדת האכיפה וועדת הכספים.
 
ועדת האכיפה מורכבת ממנהלי החקירות והמודיעין ברשויות המכס בעולם. ברוק מחליף בתפקידו זה את היו"ר היוצא, מנהל החקירות במכס ניו זילנד. באותו מעמד נבחר מנהל חקירות מכס ארה"ב לשמש כסגן יו"ר הוועדה.
 
מרשות המסים נמסר כי מינהל המכס בישראל פועל רבות על מנת לשדרג את מעמד המכס הישראלי בקרב רשויות המכס בעולם, תוך ניצול פלטפורמת העבודה בארגון המכס העולמי. במסגרת זו קודמו מהלכים חשובים בארגון, ובין היתר, נבחר הנציג לשבת בראש קבוצת מנהלי חקירות ומודיעין באזור אירופה ובראש קבוצת העבודה העוסקת בהיבטי המכס בקניין רוחני.
 
מר דורון ארבלי, ראש מינהל המכס הישראלי, מציין כי חשיפת הפעילות המוצלחת של המכס הישראלי במסגרות העבודה בארגון המכס העולמי, הובילה את המכס בישראל למעמד מוכר בקהילת המכס הבינלאומי כאחת מרשויות המכס המובילות בשיטות העבודה המתקדמות. כפועל יוצא מכך, ציין ארבלי, המכס הישראלי מקבל לאחרונה בקשות סיוע ממדינות מתפתחות, באמצעות ארגון המכס העולמי. לדבריו, הוא פועל בימים אלה יחד עם נציגו בבריסל ובשיתוף פעולה עם משרד החוץ, לקידום פרויקט סיוע שכזה עם המכס באתיופיה.