נציג הבנק העולמי בסין ישתתף בכנס של המי"ל על שיווק היי-טק לסין

הכנס, ביוזמת פורום מנכ"לי ההיי-טק במי"ל ובשיתוף שגרירות סין ומתימו"פ , יעסוק בשאלה כיצד יכולות חברות ההיי-טק הישראליות ליהנות מהפריחה הכלכלית בסין והאם יש מקום לשיתוף פעולה טכנולוגי בין סין לישראל


00:00 ,18.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הכנס, ביוזמת פורום מנכ"לי ההיי-טק במי"ל ובשיתוף שגרירות סין ומתימו"פ , יעסוק בשאלה כיצד יכולות חברות ההיי-טק הישראליות ליהנות מהפריחה הכלכלית בסין והאם יש מקום לשיתוף פעולה טכנולוגי בין סין לישראל

מנהל זרוע ההשקעות הפרטיות של הבנק העולמי במחוז סצ'ואן בסין, צ'אנג זיקאינג, יגיע לישראל בשבוע הבא במיוחד לצורך השתתפות בכנס שיוזמים המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) ו"פורום מנכ"לי ההיי-טק" במי"ל, בשיתוף עם שגרירות סין ומתימו"פ, על פוטנציאל הסחר ושיתוף הפעולה הטכנולוגי עם סין. אורח נוסף בכנס יהיה מיכאל א. אלדריץ' מהונג-קונג, נציג חברת Perkins Coie המייצגת חברות זרות בסין. בכנס ישתתפו גם הנספחת המסחרית בשגרירות סין, הגב' דאי מין, והנספח המדעי בשגרירות, קאי זאיפינג.

הכנס, תחת הכותרת "כיצד יכולות חברות ההיי-טק הישראליות ליהנות המפריחה הכלכלית בסין", יתקיים ביום ה', 25.03.2004, במלון "דן-פנורמה" בת"א, בין השעות 15:30 – 19:50. את המפגש ייפתחו : יצחקי חן – מנכ"ל המי"ל ויאיר אמיתי – מנכ"ל מתימו"פ. ישתתפו בכנס גם צבי סלונימסקי - מנכ"ל אלווריון ודוד בן-בסט – מנכ"ל חברת RF Waves.

שלמה גרדמן, יו"ר פורום מנכ"לי היי-טק במי"ל, המאגד מנכ"לים ובכירים בתעשיית ההיי-טק, הצביע על חשיבות הכנס ואמר, כי זו הפעם הראשונה שמומחים עולמים מגיעים לישראל להשתף בכנס שיעסוק בהזדמניות הכלכליות בסין. גרדמן הדגיש, כי חברות היי-טק ישראליות מחפשות דרכים לחדור לשוק הסיני בגלל הפוטנציאל הענק הגלום בו והכנס יספק להם מידע חיוני בנושא זה .
לדבריו, המפגש עם המומחים מסין וחברות היי-טק ישראליות שכבר פעילות בו, יאפשר לחברות וליזמים הישראלים לחדור לשוק הסיני וליהנות מהפריחה הכלכלה הסינית אשר המשיכה לצמוח גם בשעה שחלה האטה משמעותית בסחר העולמי.

גרדמן הדגיש, כי המהפכה הכלכלית האדירה בסין כוללת מיחשוב מואץ וצריכה מוגברת של טכנולוגיות מתקדמות. גם ההיערכות הסינית לקראת אולימפיאדת בייג'ין 2008 תורמת להתרחבות הכלכלית בארץ זו אך יחד עם זאת, קיימים עדיין קשיים ביורוקרטיים לחברות המנסות לחדור לסין וסימני שאלה בנוגע להמשך התפתחותה.

שלמה גרדמן, המשמש כמנכ"ל חברת 'מונטריי דיזיין סיסטמס ישראל', ציין, כי הצטרפות סין לארגון הסחר העולמי (WTO) הופכת אותה ליעד עסקי בעל פוטנציאל עצום. הצטרפות זו תיצור תנאים משופרים ליצואנים הישראלים וזאת כתוצאה מצירוף של כמה גורמים ובהם ביטול מכסי מגן על סחורות, קיטון הסיכון למשקיעים, הסרת המגבלות על פתיחת חברות סחר עצמאיות והאפשרות להשתתף בפעילות למתן שירות בסין עצמה.

לדברי גרדמן, שאף ינחה את הדיון, הסוגיות שיעמדו לדיון במהלך הכנס יהיו: האם סין היא אכן יעד אטרקטיבי לחברות היי-טק הישראליות והאם יש מקום לשיתוף פעולה טכנולוגי בין ישראל לסין, במיוחד על רקע החששות הנוגעים לאי-שמירת חוקי הקניין הרוחני במדינה זו. שאלות נוספות שיעלו לדיון: כיצד ניתן לגייס כספים לחברות סטרט-אפ בסין, איך להימנע מטעויות נפוצות בשיווק לשוק הסיני, מאפייני הסביבה החוקית והכלכלית בסין והזדמנויות עסקיות במערב סין.

מנתוני התאחדות התעשיינים – אגף סחר חוץ וקשרים בינלאומיים עולה, כי הסחר ההדדי עם סין עלה מדרגה נוספת בשנה החולפת. הייצוא לסין בשנת 2003 עמד על 506.3 מילוני דולר לעומת 340.3 בשנת 2002. מתוך זה היקף ייצוא מוצרים טכנולוגיים עמד על כ-300 מיליון דולר. היבוא מסין עמד בשנת 2003 על 1.004 מיליארד דולר לעומת 789.8 מיליארד דולר בשנת 2002.