נציבות המדע והטכנולוגיה בחיפוש אחר שתי מנהלות

הגיוס הוא לשם השתתפות בתוכנית "מנהיגות לכפר הגלובלי" מאוניברסיטה אמריקאית. במסגרת התוכנית המשתתפות תיפגשנה עם למעלה מ-60 מנהלים ומנהלות אמריקאיים


00:00 ,08.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הגיוס הוא לשם השתתפות בתוכנית "מנהיגות לכפר הגלובלי" מאוניברסיטה אמריקאית. במסגרת התוכנית המשתתפות תיפגשנה עם למעלה מ-60 מנהלים ומנהלות אמריקאיים 
 
נציבות המדע והטכנולוגיה ישראל – ארה"ב מגייסת מנהלות ויזמות ישראליות בתחומי מדע וטכנולוגיה. 
 
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת: "התוכנית מעניקה למנהלות ויזמות ישראליות הזדמנות יוצאת דופן לפיתוח כישוריהן המקצועיים וליצירת קשרים עסקיים עם חברות בארה"ב".
 
נציבות המדע והטכנולוגיה ישראל – ארה"ב הפועלת במסגרת לשכת המדען הראשי בתמ"ת מגייסת מנהלות ויזמות ישראליות בתחומי מדע וטכנולוגיה לתוכנית התמחות בארה"ב.
 
יצוין כי גיוס המשתתפות בתוכנית ההתמחות החל החודש על ידי קרן המדע והטכנולוגיה ישראל-ארה"ב, USISTF, שהיא הזרוע המממנת והאדמיניסטרטיבית של נציבות המדע והטכנולוגיה ישראל-ארה"ב. נציבות המדע והטכנולוגיה ישראל-ארה"ב קמה בשנת 1994 ביוזמה ממשלתית דו לאומית על מנת לחזק את שיתוף הפעולה המדעי והטכנולוגי בין ישראל לבין ארה"ב. הנציבות פועלת בארץ תחת חסותו של המדען הראשי במשרד התמ"ת ד"ר אלי אופר, המשמש כיו"ר משותף של הנציבות. המשרד המקביל בארה"ב כפוף לתת שר המסחר לענייני טכנולוגיה.
 
התוכנית תקלוט מנהלות ויזמות מתחומי מדע וטכנולוגיה, כמתמחות בתוכנית Global Village for Future Leaders of Business and Industry מטעם Iacocca Institute אשר באוניברסיטת Lehigh בפנסילבניה, ארה"ב. במסגרת התוכנית תפגשנה המתמחות עם למעלה מ-60 מנהלים ומנהלות אמריקאיים המייצגים חברות גדולות וקטנות, עסקים משפחתיים, חברות סטארט-אפ או חברות בבעלות יחידה.


באמצעות דיוני שולחן עגול, מפגשי שאלות ותשובות, סיורים בחברות וביצוע פרויקטים, המתמחות תקבלנה הזדמנויות להיפגש עם מנהלים בעלי השפעה אשר יסייעו להן לפתח רישות מקצועי. מטרת התוכנית לאפשר רכישת מיומנויות ניהול ויזמות ולעודד יצירת תשתית של שיתוף פעולה בין יזמות ומנהלות ישראליות לבין העמיתות האמריקאיות ובין חברות ישראליות לבין חברות אמריקאיות, לתועלת שתי המדינות.
 
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת ויו"ר משותף של הנציבות, אמר כי הוא מאמין כי "התוכנית מעניקה למנהלות ויזמות ישראליות הזדמנות יוצאת דופן לפיתוח כישוריהן המקצועיים וליצירת קשרים עסקיים עם חברות בארה"ב". 
 
אדית משה, מנהלת תפעול בנציבות והאחראית על גיוס המועמדות לתוכנית, מסרה כי "המועמדת האידיאלית תהיה מנהלת בדרג ביניים או יזמת, בעלת רקע טכנולוגי, מחברה אשר מוכיחה פוטנציאל לצמיחה ואשר תוכל בהשתתפותה בתוכנית לתרום למאמצי הקרן בבניית תשתית לשיתופי פעולה במדע ובטכנולוגיה בין ישראל לבין ארה"ב. על כל המועמדות להיות בעלות שליטה מלאה בשפה האנגלית. 2 מועמדות תבחרנה על מנת להתארח בתכנית אשר תמשך החל מ 24 ביוני ועד 5 באוגוסט 2006. תאריך היעד להגשת המועמדות הוא 15 באפריל 2006".