נעצר חשוד נוסף בכנופיית מבריחי מכולות הסיגריות

בתחילת השבוע שעבר נמנעה הברחת מכולה נוספת ע"י הכנופיה, שהכילה גם היא מאות אלפי חפיסות סיגריות, החשודות כמזויפות


00:00 ,20.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בתחילת השבוע שעבר נמנעה הברחת מכולה נוספת ע"י הכנופיה, שהכילה גם היא מאות אלפי חפיסות סיגריות, החשודות כמזויפות
 
התפתחות נוספת בחקירת רשות מסים בעניין הכנופיה שהבריחה מכולות סיגריות. כבוד השופטת ניצה שרון מבימ"ש השלום בחיפה הורתה אתמול על מעצר בית למשך 6 ימים של בועז יפרח ממודיעין, החשוד במעורבות בהברחה של מכולות סיגריות מזויפות שערכן מוערך ב- 50 מיליון ₪, כולל מסים.
 
מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה ברשות המסים, חשפה לאחרונה נתיב הברחה של מכולות סיגריות מזויפות בצפון. מדובר בכנופיה מתוחכמת, שעסקה באופן שיטתי ולאורך זמן בהברחת מכולות של סיגריות מזויפות תוך שימוש במסמכים כוזבים.
 
עפ"י החשד, דפוס הפעולה של הכנופיה כלל הגשת הצהרות למכס בדבר מעבר לכאורה דרך ישראל בטרנזיט של מכולות שהגיעו דרך נמל חיפה ואמורות היו לעבור לירדן דרך מעבר הגבול "נהר הירדן". אולם, עפ"י החשד המכולות לא יצאו את גבולות המדינה והסחורה נמכרה בישראל. במהלך החקירה של עלה חשד כי החשוד, בועז יפרח, הינו חלק מרכזי בכנופיה. בבקשה למעצרו מצוין כי מעשים אלו עבר על פי החשד עבירות על פקודת המכס, סעיפים 211, 212 וגרם נזק לקופת המדינה בהיקף של עשרות מיליוני ₪.
 
ב- 14.1.08 הובא החשוד לחקירה במשרדי החקירות, מסר את גרסתו הראשונית ונעצר ל- 24 שעות. כאמור, ביהמ"ש הורה על מעצר בית למשך 6 ימים, עד 21.1.08. כן, ערבות בנקאית ע"ס 50,000 ₪, התחייבות כספית ע"ס 100,000 ₪, ערבות צד ג' של שני ערבים ע"ס 100,000 ₪ כ"א, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד.
 
עוד התפתחות ארעה במסגרת חקירת הפרשה, כשבתחילת השבוע שעבר נמנעה הברחת מכולה נוספת ע"י הכנופיה, שהכילה גם היא מאות אלפי חפיסות סיגריות, החשודות כמזויפות.
 
עד כה נחקרו ונעצרו על ידי חוקרי המכס בפרשיה מאיר אמסלם מכפר סבא וחיים סוויסה מבית שאן. החקירה בפרשיה מסועפת, בקרוב עתידים להיחקר מעורבים נוספים.