נעצר חשוד ביבוא אופנועי שטח מיוחדים האסורים ביבוא

אביב קדשאי, מתחום ספורט השטח בישראל, חשוד בהברחת אופנועי שטח מיוחדים ואסורים ביבוא שוחרר אתמול בערבות על ידי רשות המסים, יס"מ מכס חיפה


00:00 ,23.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

אביב קדשאי, מתחום ספורט השטח בישראל, חשוד בהברחת אופנועי שטח מיוחדים ואסורים ביבוא שוחרר אתמול בערבות על ידי רשות המסים, יס"מ מכס חיפה
 
ברשות המסים, יס"מ מכס חיפה, מתנהלת חקירה נגד אביב קדשאי, מתחום ספורט השטח בישראל, בדבר הברחת אופנועי שטח מיוחדים ואסורים ביבוא.
 
מדובר בשיטת הברחה מתוחכמת באמצעות מספר חבילות דואר. האופנועים מפורקים ונשלחים כשהם ארוזים בנפרד עבור מקבלים שונים. החשד הוא שחלק מהמקבלים אינם מודעים לתוכן החבילות. כל זה נעשה תוך הצהרה כוזבת על מהות הטובין (הוצהר "אופני כושר") ועל ערכם.
 
שלשום הגיע החשוד לחקירה במשרדי היס"מ בחיפה. כשהוצגה לו אחת החבילות שהוצהר בה על אופני כושר, תלש משילדת האופנוע את מדבקת הזיהוי המצביעה על דגם האופנוע והדביק אותה בתחתית מכנסיו. על ידי כך ניסה לשבש את החקירה ולהטעות את החוקרים.
 
החשוד לא הכחיש בחקירתו כי אמורים להגיע חלקים לאופנוע על שמו, אך טען כי אינו יודע שהדגם הספציפי הזה אסור ביבוא.
 
שלשום נעצר החשוד ל - 24 שעות לפי החלטת שופט בית משפט השלום.
 
החקירה טרם הסתיימה. מדובר בחקירה מורכבת שנמצאת עדיין בתחילתה. קיים חשד כי מדובר בתופעה נפוצה וקיימים אופנועי שטח רבים שהוברחו לישראל בשיטה דומה, תוך ביצוע הצהרות כוזבות למכס, התחמקות מתשלום מסים וללא אישור משרד התחבורה.
 
בפרשה ישנם מעורבים נוספים שטרם נחקרו. אתמול שוחרר החשוד תחת מגבלות, בערבויות של 20,000 ₪ וצו עכוב יציאה מהארץ.