"נען דן" משתפת פעולה עם תאגיד סיני ענק

החברה חתמה על הסכם שת"פ עם תאגיד הענק ביידהונג בתחום פיתוח והקמת חוות חממות מבוקרות לגידולי פרחים בכ-2.5 מיליון דולר. מנכ"ל התאגיד הסיני הגיע לישראל במטרה לחתום על מזכר הבנות


00:00 ,23.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה חתמה על הסכם שת"פ עם תאגיד הענק ביידהונג בתחום פיתוח והקמת חוות חממות מבוקרות לגידולי פרחים בכ-2.5 מיליון דולר. מנכ"ל התאגיד הסיני הגיע לישראל במטרה לחתום על מזכר הבנות
 
החברה, באמצעות חברת הפרויקטים הבינלאומיים שבבעלותה המלאה, חתמה לאחרונה על הסכם עם תאגיד הענק הסיני ביידהונג לשיתוף פעולה בפרויקט ראשון לפיתוח והקמת חוות חממות מבוקרות לגידולי פרחים בהיקף ראשוני של כ-2.5 מיליון דולר.
 
אבינועם לבנון, סמנכ"ל הפיתוח העסקי ב"נען דן", מסר כי התאגיד הסיני הינו חלק מתאגיד כלכלי הפועל באזור היילוניאנג בצפון מזרח סין (שבירתה חרבין) והשטחים החקלאיים שלו הם בגודל כפול מגודלה של מדינת ישראל כולה. מושל המחוז מר סונג פאטנג יחד עם מנכ"ל תאגיד ביידהונג מר סוי פנגפו נחתו השבוע בישראל לצורך טקס החתימה הרשמי על ההסכם, שנערך בקיבוץ נען במעמד נציגים בכירים ממשרד התמ"ת הישראלי.
 
לדבריו של לבנון, במהלך ביקורו בישראל ידון מנכ"ל התאגיד עם מנכ"ל "נען דן" דוד נעם באפשרות לחתימה על מזכר הבנות ראשוני לשיתופי פעולה עתידיים להקמת מפעלים בתחומים חקלאיים שונים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים.
 
מסגרת ההסכם עליו יחתמו הגופים כוללת הקמה של חוות חממות מבוקרות אשר יאפשרו גידול פרחים מפקעות המיועדים לייצוא בעיקר ליפאן ולמדינות נוספות במזרח כגון תאילנד, סינגפור והפיליפינים. הטכנולוגיה והידע של חברת הפרויקטים הבינלאומיים ב"נען דן" יאפשרו לסינים לפתח גידולים המתאימים לתנאי קור ולגדלם לאורך כל השנה כאשר יש לזכור כי באזורים אלה מגיעות הטמפרטורות בחודשי החורף למינוס º35 צלזיוס ויותר.
 
לדבריו של דוד נועם, מנכ"ל "נען דן", שיתוף הפעולה עם התאגיד הסיני יפתח בפני החברה הישראלית שוק פוטנציאלי גדול יחד עם שותף אסטרטגי החולש על תחומים מגוונים בתחומי החקלאות בסין. חברת הפרויקטים הבינלאומיים של "נען דן השקיה" הינה חברה אשר עוסקת במתן פתרונות טכנולוגיים למיזמים עסקיים בינלאומיים בכל הקשור לנושאי פיתוח כפרי. החברה מעורבת בפרויקטים בינלאומיים באזורים רבים בעולם לרבות אמריקה הלטינית, המזרח הרחוק ובשוק המזרח אירופאי.
 
מנכ"ל תאגיד ביידהונג מר סוי פנגפו מסר במעמד טקס חתימת ההסכם כי תאגיד ביידהונג מנהל 106 חוות חקלאיות עם היקף מכירות שנתי של 3.3 ביליון דולר. התאגיד חולש על תחומי חקלאות רבים ומוכר כמגדל הסויה הגדול בעולם ופעילותו בתחום זה עומדת על כ-5 מיליון טון פולי סויה בשנה. לדבריו, הסכמי השת"פ עם "נען דן" יאפשרו לתאגיד לעשות שימוש בטכנולוגיות מערביות מתקדמות אשר מוכיחות עצמן זה שנים בפרויקטים בינלאומיים בכל רחבי העולם.