נחתמו שלושה הסכמים כלכליים עם אוקראינה

אולמרט: לחברות הישראליות פוטנציאל גבוה להשתלבות בכלכלת אוקראינה הגדלה בקצב מהיר ביותר לאור הרפורמות העוברות על המדינה


00:00 ,07.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: לחברות הישראליות פוטנציאל גבוה להשתלבות בכלכלת אוקראינה הגדלה בקצב מהיר ביותר לאור הרפורמות העוברות על המדינה
 
אתמול (6 נובמבר) התקיימה בירושלים פגישת הועדה המעורבת בין נציגי ממשלת ישראל לנציגי ממשלת אוקראינה. בראש הצד ישראלי עמד מ"מ רוה"מ מ"מ שר האוצר ושר התמ"ת אהוד אולמרט בראש המשלחת האוקראינית עמד שר הכלכלה Arseniy Yatseniuk. המשלחת האוקראינית כללה מספר סגני שרים, אנשי ממשל ותעשייה בכירים וראשי הארגונים הכלכליים.
 
השר אולמרט חתם עם עמיתו האוקראיני על הצהרת כוונות משותפת לתיגבור יחסי הסחר בין המדינות. כמו כן נבחנת האפשרות לכניסה למו"מ להסכם סחר חופשי בין המדינות.
 
במהלך הדיונים נחתמו שלושה הסכמים כלכליים:
· הסכם בין החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ (ASHRA) בין הבנק הממשלתי ליבוא ויצוא של אוקרינה (Export-Import Bank of Ukraine).
· הסכם בין הרשות הישראלית לעסקים קטנים ובינוניים לבין הרשות הממשלתית ליזמות של אוקראינה.
· הסכם בין חברת כנס אינטרנשנל תערוכות לבין מרכז התערוכות בקייב לגבי שיתוף הפעולה בתערוכת AgriTech.
 
השר אולמרט ציין את חשיבותה הגדולה של אוקראינה עבור ישראל וציין את הפוטנציאל הגבוה הטמון עבור חברות ישראליות בכלכלת אוקראינה הגדלה בקצב מהיר ביותר לאור הרפורמות העוברות על המדינה.
 
ד"ר שמואל רוזנמן יו"ר הרשות לעסקים קטנים ובינוניים ציין כי אוקראינה היא אחת מהמדינות המתפתחות ביותר בתחומי התעשייה והמסחר במזרח אירופה כיום, ומשקיעים רבים מרחבי העולם נוהרים אליה.
 
עיקרי ההסכם אשר נחתם בין הרשות לעסקים קטנים ובינוניים לבין הרשות הממשלתית ליזמות של אוקראינה הם: עידוד קשרים מסחריים וחילופי משלחות; קידום ועידוד שימוש בעשיית עסקים on-lineוהקמת אתרים; החלפת ידע ומידע על ירידי מסחר , מחקרים, סדנאות וכיו"ב; החלפת מידע על קרנות תמיכה ומימון
 
עוד יצויין כי המשלחת האוקראינית כללה מעל ארבעים איש כמחציתם אנשי עסקים פרטיים שהגיעו לישראל לועידת ראש הממשלה לעסקים שתתקיים מאוחר יותר השבוע וכמחציתם אישי ממשל שונים בממשלת אוקראינה.
 
 
נתוני סחר
 
עפ"י נתוני דסק מזרח ומרכז אירופה במשרד התמ"ת עמד הסחר בין ישראל לאוקראינה בשנת 2004 על 426 מיליון דולר, עלייה של 32% לעומת שנת 2003. במחצית הראשונה של שנת 2005 עמד הסחר על 205 מיליון דולר, עלייה של 14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הענפים המובילים ביצוא הישראלי לאוקראינה שעמד בשנת 2004 על 96 מיליון דולר הינם מכונות, מוצרים מכאניים וציוד חשמלי, מוצרי פלסטיק וגומי, יהלומים, כימיקלים אורגניים. הענפים המובילים ביבוא הישראלי מאוקראינה שעמד בשנת 2004 על 330 מיליון דולר הם ברזל ופלדה, גרעינים (בעיקר חיטה), דגנים, דשנים.