נחתם מסמך עקרונות לשיתוף פעולה ישראל-קזחסטן

ממשלת קזחסטן תעודד משקיעים ישראלים להשקיע בפארקים התעשייתיים באמצעות הקלות במס והטבות באדמה ובתשתיות


00:00 ,15.04.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת קזחסטן תעודד משקיעים ישראלים להשקיע בפארקים התעשייתיים באמצעות הקלות במס והטבות באדמה ובתשתיות
 
שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר ועמיתו שר התעשייה והטכנולוגיות החדשות של קזחסטן, י.א. אורנטאביץ (Isekeshev Aset Orentaevich), חתמו על מסמך עקרונות לשיתוף פעולה בין המדינות בתום דיוני הוועדה הכלכלית המעורבת.
 
החתימה התבצעה לאחר מספר פגישות של השר בן אליעזר ומנכ"ל משרדו שרון קדמי, עם שרים בממשלה וכן עם ראשי חברות. בין השאר נפגשו עם שר התקשורת, Abelgazy K.Kusainov, ועם נטליה קרג׳ובה, מזכירת המדינה לענייני אוצר. היום צפוי להיפגש בן אליעזר עם רה"מ קרים מאסימוב ועם שר החקלאות, שני הצדדים הסכימו לשתף פעולה במספר תחומים בהם תחום המחקר והפיתוח, תחום התקשורת, תחום המים, החקלאות, החלל והתיירות. 
 
בפגישותיו של השר בן אליעזר עלה גם הצורך של הקזחים לשיתוף פעולה עם קק"ל ועם המכון הוולקני על מנת לפעול לייעור של העיר אסטנה.
 
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר, סיכם בהצלחה את דיוני הועדה הכלכלית המשותפת. "בביקור זה הצלחנו לשדרג במידה ניכרת את יחסי ישראל וקזחסטן בכל התחומים המרכזיים עליהם שמנו דגש. לחברות ישראליות יש כאן פוטנציאל גדול מאוד, ושיתופי הפעולה עם חברות קזחיות יכולים לסייע ל-2 הכלכלות. לישראל יש ידע רב – ששווה כאן הרבה מאוד כסף. עם היציאה מהמשבר הכלכלי העולמי, נוכל להגדיל את היקף היחסים הכלכליים בין המדינות". 
 
שר התעשייה והטכנולוגיות החדשות של קזחסטן, אורנטאביץ, אמר כי האפשרויות לשיתופי פעולה בין המדינות הן "מעבר לכל דימיון", וכי הוא מזמין חברות ישראליות לבוא לעשות עסקים בקזחסטן.
 
יצויין כי בפגישות שקיים השר בן אליעזר עם בכירי בנק EBRD סוכם כי חברות ישראליות יוכלו לקבל מימון לפרוייקטים לאומיים בקזחסטאן באמצעות הבנק.