נחתם מזכר הבנות בין ישראל לסין

סין הביעה ענין לרכוש טכנולוגיות בתחום החלב והרפתות כמו גם להקמת תמיכת משרד משותף בשנז'ן למציאת שת"פים אפשריים בתחומי הטכנולוגיה השונים


00:00 ,14.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

סין הביעה ענין לרכוש טכנולוגיות בתחום החלב והרפתות כמו גם להקמת תמיכת משרד משותף בשנז'ן למציאת שת"פים אפשריים בתחומי הטכנולוגיה השונים
 
סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי חתם היום בבייג'ין עם עמיתו שר הסחר הסיני צ'ן דמינג (CHEN DEMING) על מזכר הבנות. מזכר זה נועד לקבוע את זרועות הביצוע של הסכם שת"פ בתחום המו"פ שנחתם בין ישראל לסין בשנת 2000.
 
משרד הסחר הסיני מביע באמצעות מזכר זה עניין לרכוש מישראל טכנולוגיות בתחום החלב והרפתות כמו גם להקמת תמיכת משרד משותף בשנז'ן למציאת שת"פים אפשריים בתחומי הטכנולוגיה השונים בין חברות בשתי המדינות.
 
השר ישי ברך במהלך הפגישה על המחוייבות הסינית להטמיע טכנולוגיות ישראליות ופרוייקטים. עוד אמר השר ישי כי קביעת פארק הייטק של שנז'ן כזרוע ביצוע בהסכם המו"פ הוא צעד חיובי וישראל מקווה למציאת פרוייקטים משותפים בתחומי הטכנולוגיה.
 
השר ישי ציין בפני מארחו שר הסחר הסיני כי משרד התמ"ת מתכנן להרחיב את המשרד באינטרסים הכלכליים שלו בפארק ההייטק בשנז'ן ולאיישו ע"י נציג המשרד שיהיה נציג כלכלי ישראלי שני בסין. השר ישי סיכם עם עמיתו צ'ן דמינג על קיום ועדה כלכלית מעורבת בין המדינות במהלך שנת 2008 והזמינו לבקר בישראל.
 
סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי ציין במהלך המפגש כי ישראל מעוניינת בהגעת משלחת סינית לישראל שמטרתה יצירת שיתופי פעולה בתחומי המו"פ וההשקעות בישראל.
 
ישראל הינה יעד אטרקטיבי עבור חברות מובילות סיניות שכן בישראל הן יכולות לרכוש טכנולוגיה אשר יעזרו להן להיות מהמובילות בחדשנות, כדוגמת חברות רב לאומיות אחרות שרוכשות בקביעות טכנולוגיה בישראל (סיסקו, אי. בי. אמ, GE, מייקרוסופט ועוד).
 
במעמד שרי התעשייה והמסחר הסיני והישראלי חתמה היום אינפיניטי על חוזה השקעה בהיקף של 80 מיליון דולר בקרן אינפיניטי סין.
 
אמיר גלאור שותף מנהל באינפיטי ודניאל שינער מקבוצת אי. די. בי חתמו היום במעמד השרים הסיני והישראלי על חוזה השקעה בהיקף של 80 מיליון דולר בקרן אינפיניטי סין. ההשקעה מצטרפת ל-190 מיליון דולר שכבר הושקעו בקרן ישראל סין. המשקיעים הסינים – הבנק לפיתוח סין וקבוצת SVGהסינית הקרן הוקמה בעידוד סגנית ראש הממשלה הסינית ומהצד הישראלי משקיעי העוגן קבוצת אי. די. בי , אשר רואה בקרן גשר לפעילות בסין. אבי פישר המשנה לקבוצת אי.די. בי משמש גם כיו"ר הקרן הסינית.
 
אלישע ינאי סגן נשיא בכיר של מוטורולה העולמית ונשיא מוטורולה ישראל אשר הצטרף למשלחת העסקית שנלוות לשר התמ"ת אמר במהלך המפגש עם שר הסחר הסיני כי סין חייבת לפתוח בישראל מרכזי מחקר ופיתוח של חברות סיניות, רצוי עם סינים דוברי עברית ויש כאלה מאות בישראל ובסין, ולשחזר את מה שעשתה מוטורולה העולמית, סיסקו אינטל ועוד עם חברות מובילות מסין, אשר יעבדו וינצלו את יכולות המחקר והפיתוח הישראלי.
 
בתום הדיון עם שר הסחר הסיני צ'ן דמינג סוכם על הקמת קבוצת עבודה אשר תטפל גם בסוגיה זו.