נחתם מזכר הבנות בין הקרן הדו לאומית ישראל-סינגפור וחברת HP

הסכם הבנות (MOU) בין הקרן הדו לאומית ישראל סינגפור-SIIRD וחברת החומרה הגדולה HP נחתם בשבוע שעבר בסינגפור, כך מסר הנספח המסחרי של התמ"ס בסינגפור, אהוד גונן


00:00 ,28.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
עליה של 1.9% ביצוא לסינגפור בינואר-אוגוסט 2002

הסכם הבנות (MOU) בין הקרן הדו לאומית ישראל סינגפור-SIIRD וחברת החומרה הגדולה HP נחתם בשבוע שעבר בסינגפור, כך מסר הנספח המסחרי של התמ"ס בסינגפור, אהוד גונן.

ההסכם הוא בין קרן SIIRD וחטיבת מוצרי הסלולר והמובייל של HP לאזור אסיה אשר ממוקמת בסינגפור ומנהלת את עסקי חטיבת הסלולר של HP בכל מדינות אסיה והפסיפיק. הסכם זה מאפשר לחברות ישראליות בתחום הסלולר והמובייל להשתמש בפלטפורמה של HP בתחומים אלו על מנת לבחון יישום טכנולוגיות ישראליות בשווקי אסיה באמצעות HP. חברות וטכנולוגיות ישראליות שיבחרו על ידי HP יוכלו לקבל מענקי מו"פ מהקרן הדו לאומית ישראל סינגפור (SIIRD).

ההסכם גם קובע שני אירועים משותפים בשנה שיערכו בין חברות ישראליות באמצעות הקרן הדו לאומית ישראל סינגפור וחברת HP.
האירוע הראשון יערך ככל הנראה במסגרת תערוכת הסלולר המרכזית בעולם GSM WORLD שתיערך בצרפת בתחילת שנה הבאה, האירוע השני מתוכנן להיערך בסינגפור כנראה במקביל לתערוכת התקשורת המרכזית באסיה CommunicAsia 2003.

נציגת קרן SIIRD בישראל, שרון דפני, אמרה כי ההסכם מוכיח את האטרקטיביות של חברות ישראליות וטכנולוגיות ישראליות בעולם, כמו כן אמרה כי ההסכם הוא ראשון בסדרה של הסכמים דומים שהקרן מקווה לחתום עם חברות רב לאומיות גדולות על מנת לסייע לחברות הישראליות: "המבחן יהיה כמובן בביצוע וביציקת תוכן בהסכם וזאת כבר בחודשים הקרובים באירוע המשותף המתוכנן בצרפת, אני בטוחה כי נפתחו בכך הזדמנויות נוספות לחברות ישראליות באסיה", אמרה.

הנספח המסחרי של התמ"ס בסינגפור, אהוד גונן, אמר כי ההסכם מביא לידי ביטוי את הצדדים החזקים של שתי המדינות ישראל וסינגפור: "ישראל חזקה בטכנולוגיות ובמו"פ והמוצרים המפותחים בישראל מעניינים מאד את חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם. סינגפור לעומת זאת מהווה מרכז אזורי לדרום מזרח אסיה ומצטיינת בערוצי שיווק מפותחים לאזור וביכולת ניהול פרויקטים ברחבי אסיה. אנו מקווים כי ההסכם יפתח בפני חברות ישראליות קטנות את הדלת לערוצי השיווק באסיה של ענק עולמי כמו HP ויאפשר לחברות אלו לבחון את הטכנולוגיות שלהם בשוק עצמו".

היצוא לסינגפור בינואר-אוגוסט 2002 הסתכם ב- 173 מיליון דולר לעומת 170 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 1.9%.
היבוא מסינגפור בינואר-אוגוסט 2002 הסתכם ב- 152 מיליון דולר לעומת 145 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 4.9%.