נחתם הסכם שת"פ בין לשכות המסחר של ישראל ומולדובה

הסכם שיתוף פעולה מיוחד בין לשכות המסחר של ישראל ומולדובה נחתם היום בקישינב. על ההסכם חתמו עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר וג'יאורגי קוקו (Gheorghe Cucu), נשיא איגוד לשכות המסחר של קישינב


00:00 ,10.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ההסכם נחתם במעמד נשיא מולדובה ורונין, נשיא מדינת ישראל משה קצב ושר התחבורה אביגדור ליברמן
 
הסכם שיתוף פעולה מיוחד בין לשכות המסחר של ישראל ומולדובה נחתם היום בקישינב. על ההסכם חתמו עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר וג'יאורגי קוקו (Gheorghe Cucu), נשיא איגוד לשכות המסחר של קישינב.

עם חתימת ההסכם, ציין לין כי "ישנה אפשרות להרחבת הקשרים בין מולדובה וישראל בתחומי הבניה, הטלקומוניקציה, מים למטרות חקלאות וכן שיתופי פעולה בנושאי פיתוח מכונות חקלאיות". לין הוסיף שישנה אפשרות להגביר את הסחר, ובעיקר את היבוא ממולדובה לישראל לעומת מדינות אחרות.

ההסכם החדש יאפשר חילופי מידע ומשלחות בין שתי המדינות וכתוצאה מכך, ישפר את היקפי הסחר ביניהם. במסגרת ההסכם שנחתם, הצדדים התחייבו לפעול לעידוד השקעות במולדובה, ובמקביל לפתח ולהגביר את הסחר בין שתי המדינות. הצדדים מבקשים לפתח ערוץ מידע וסיוע לאנשי עסקים וחברות המעונינים להשתלב בפרויקטים שונים ובשיתופי פעולה עסקיים.

מולדובה, מדינה צעירה יחסית עם תוצר נמוך לנפש (353 דולר), עוברת תהליך של הפרטה מואצת שיכין אותה לקראת צירופה לאיחוד האירופאי בשנים הקרובות. המדינה מייצאת בעיקר מינרלים ומוצרי דלק, טקסטיל ומוצרים כימיים.
למרות שמולדובה לא מפותחת כלכלית, היא השיגה שיעורי צמיחה של 6% בשנת 2001, תוך ניהול מדיניות של כלכלה חופשית והתאמה לסטנדרטים אירופים.

בין המשקיעות העיקריות במולדובה נמצאות המדינות הולנד וגרמניה. מס החברות במדינה עומד על 25%, מס ההכנסה ליחידים גם הוא נמוך וכח עבודה הזול הופך את עלויות היצור לכדאיות עבור יצרנים ישראלים.