נחתם הסכם לשת"פ בתחומי טכנולוגיית המים עם מנהל המים של בייג'ינג

ההסכם נחתם במסגרת ביקור ראש הממשלה בסין ובמעמדו. ההסכם יספק תשתית לשיתופי פעולה לעשרות חברות ישראליות בתחום טכנולוגיות המים


00:00 ,14.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם נחתם במסגרת ביקור ראש הממשלה בסין ובמעמדו. ההסכם יספק תשתית לשיתופי פעולה לעשרות חברות ישראליות בתחום טכנולוגיות המים
 
במעמד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ועמיתו הסיני, וון ג'יאבאו, חתמו סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת, מר בועז הירש, ומנכ"ל רשות המים של ביג'ינג, מר זיאו זיזונג, הסכם לשיתוף פעולה בתחומי טכנולוגיות המים. יישום ההסכם יתבצע על ידי משרד התמ"ת ואגף הסיוע של משרד החוץ - מש"ב. מש"ב פעילה בסין במגוון פרוייקטים בתחומי האגרוטכנולוגיה חינוך בריאות ועוד.
 
לדברי בועז הירש, ממשלת סין שמה דגש מיוחד על המודרניזציה והפיתוח של משאבי מים בסין, והכריזה במסגרת תוכנית החומש ה-11 על בניית "חברה חוסכת מים" ו"כלכלת מחזור". ישראל, נחשבת למעצמה עולמית בתחום טכנולוגיות המים, עם שיא עולמי של 75% מיחזור מי שופכין, מתקן ההתפלה הגדול בעולם, וניצול יעיל של השקיה בחקלאות.
 
עוד מציין הירש כי משמעות האמור לעיל היא שענף המים בסין הנו בעל פוטנציאל אדיר עבור החברות הישראליות הפועלות בתחום. במהלך חמש השנים הקרובות יתבצעו בסין אלפי פרויקטים בתחום המים, החל בפרוייקטי ענק כמו התפלת מים וכלה בשדרוג ציוד תעשייתי בעשרות אלפי מפעלים בסין.
 
ההסכם בונה שורה של מנגנונים שמטרתם לאפשר לחברות ישראליות בתחום גישה ואינטראקציה עם לקוחות ושותפים רלוונטיים בסין. בין היתר, יערכו סיורים לימודיים של מומחי ופקידי מנהל המים של בייג'ינג בישראל, סמינרים עסקיים דו-שנתיים ומפגשים פרטניים בין חברות ישראליות מובילות לבין מקבילות סיניות מתאימות בתחום ניהול המים וניצול המים.כמו כן, יושם דגש על שיתופי פעולה במחקר ופיתוח בין הצדדים. שיתוף הפעולה יחוזק גם באמצעות כלי ההכשרה המקצועית של מש"ב בשיטות המתקדמות לחיסכון במים, תוך שיתוף הסינים בידע הנצבר בישראל.
 
ההסכם מזכיר עוד כי בכפוף להסדרים עתידיים עם חברות ישראליות, יזמין מנהל המים של בייג'ינג  חברות ישראליות להתקין מתקני אתר בטא וליזום תכניות ניסוי בסין.