נחתם הסכם להקמת מרכז קידום ושת"פ בטכנולוגיה ישראל–סין-הונג קונג

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, הגיע אתמול להונג קונג. אל השר אולמרט מתלווה מנכ"לית משרד המדע, טלי רוזנבאום, וכן משלחת עסקית מתחומי התקשורת וה-IT


00:00 ,20.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, הגיע אתמול להונג קונג. אל השר אולמרט מתלווה מנכ"לית משרד המדע, טלי רוזנבאום, וכן משלחת עסקית מתחומי התקשורת וה-IT.
 
השר אולמרט ציין כי הונג קונג היא עמיתת הסחר הגדולה של ישראל באסיה והפוטנציאל שלה גדל עוד יותר עם הפתיחות והפוטנציאל של סין.
 
במהלך הביקור נפגש השר אולמרט עם ראש הממשל טינג צ'ומא אשר ביקר בעבר בישראל. ראש הממשל הדגיש את החשיבות אשר מייחס הממשל המרכזי בהונג קונג ליחסים הכלליים עם ישראל. כמו כן נפגש השר אולמרט עם שר התעשייה, מסחר וטכנולוגיה, ג'ון צ'אנג, ושר האוצר, הנרי טאנג, וכן נפגש עם אנשי עסקים ואם מנהיגות הקהילה היהודית.
 
השר אולמרט ועמיתו מהונג קונג נפגשו לשיחות בילטראליות ושוחחו על שיתופי פעולה בין המדינות. בשנת 2004 התבצעו מספר רב של שיתופי פעולה בין הונג קונג וישראל. נחתם הסכם שת"פ בין אי.מ.א. , ארגון המובייל הישראלי לארגון המובייל של הונג קונג. הוקמה מועצת השקעות ישראל/הונג קונג/סין לעידוד השקעות מהונג קונג לפרויקטים בסין המשתמשים בטכנולוגיות ישראליות. 11 חברות ישראליות פתחו משרדים אזוריים בהונג קונג. CYVIDIA, ELAM, ADWISE, GAT INVESTMENTS, ועוד 7 חברות יהלומים.
 
במסגרת הביקור נחתם הסכם להקמת מרכז קידום ושת"פ בטכנולוגיה ישראל –סין-הונג קונג, למטרות שיתופי פעולה בביצוע פרויקטים בסין על ידי חברות ישראליות. ההסכם נחתם בין מכון היצוא לבין חברת 'סאן ווא' אשר ביקרה בישראל במסגרת תערוכת 'טלקום' 2004 בנובמבר אשתקד.
 
כיום יש בהונג קונג כ- 1100 הנהלות אזוריות בינלאומיות וכ-73 מהן הן חברות ישראליות. כמו כן ישתתף השר אולמרט באירוע לכבוד קהילת העסקים הישראלית המאורגנת על ידי הממשל בהונג קונג.
 
אורנית אבידר הנספחת המסחרית בהונג קונג מציינת כי בשנת 2004 הסתכם הייצוא הישראלי להונג קונג ב- 1.9 מילארד דולר המהווה עליה של כ-25% ביצוא. סחר הדדי הגיע ל-3 מיליארד דולר, עליה בכ- מיליארד דולר משנת 2003. נתונים אלו מראים את חשיבותה של הונג קונג לכלכלה הישראלית. עוד ציינה אבידר כי הונג קונג משמשת בסיס עבודה נוח לחברות ישראליות באסיה פסיפיק וכי היא הפכה להיות בסיס אזורי של חברות ישראליות לאסיה.