נחתם הסכם כלכלי לשיתופי פעולה בין ישראל להונגריה

סגן שר הכלכלה והתחבורה ההונגרי ביקר בישראל 3 פעמים במהלך חצי השנה האחרונה. נפגש גם עם שר התיירות, שר התמ"ת והמדען הראשי איתו חתם על הצהרה לשת"פ במו"פ


00:00 ,06.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

סגן שר הכלכלה והתחבורה ההונגרי ביקר בישראל 3 פעמים במהלך חצי השנה האחרונה. נפגש גם עם שר התיירות, שר התמ"ת והמדען הראשי איתו חתם על הצהרה לשת"פ במו"פ
 
אתמול התקיימה בירושלים פגישה בין מנכ"ל משרד התמ"ת רענן דינור, המדען הראשי, הד"ר אלי אופר לבין סגן שר הכלכלה והתחבורה ההונגרי Dr. Tibor Szanyi. סגן השר ההונגרי מונה לעמוד בראש "צוות ישראל" בממשלת הונגריה והוא אחראי על קידום יחסי שיתוף פעולה כלכלי בין המדינות.
 
רענן דינור, מנכ"ל משרד התמ"ת, ציין את חשיבותה הגדולה של הונגריה עבור ישראל וציין את הפוטנציאל הגבוה הטמון עבור חברות ישראליות בכלכלת הונגריה בעקבות הצטרפותה לאיחוד האירופאי בשנת 2004. עוד ציין דינור כי לאור הצטרפותה של הונגריה לאיחוד האירופאי ובעקבות התאמתה של הכלכלה ההונגרית לתקנים של האיחוד האירופאי נוצרו הזדמנויות רבות לשיתופי פעולה בתחומי מים, איכות הסביבה, מו"פ, הון סיכון ועוד. 
 
ד"ר אלי אופר המדען הראשי ציין כי לקידום שיתוף הפעולה במו"פ התעשייתי השלכות נרחבות על כל תחומי הסחר בין המדינות מעל ומעבר למו"פ עצמו. כמו כן שיתופי הפעולה יאפשרו לחברות הישראליות להגיע לשווקים רבים באזור.
 
יצוין כי סגן השר ההונגרי מבקר בישראל בפעם השלישית במהלך חצי שנה אחרונה. בחודש ספטמבר 2005 הוא נפגש עם מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והאוצר אהוד אולמרט, ובחודש נובמבר 2005 השתתף בוועידת ראש ממשלה לעסקים. בעוד כחודש מתוכנן לד"ר צאני ביקור נוסף ורביעי בישראל עם נשיא התאחדות התעשיינים של הונגריה. סדרת ביקורים זו ממחישה את החשיבות הרבה שהצד ההונגרי מייחס ליחסים הכלכליים עם ישראל.
 
במהלך ביקורו בישראל חתם סגן שר הכלכלה ההונגרי על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי בין המדינות, למול שר התיירות אברהם הירשזון.
 
בועז הירש, מנהל מנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, מסר כי המניע לחתימת ההסכם נוצר לאחר כניסת הונגריה לאיחוד האירופי, ורצון הצדדים לשמר את הקשר הבילטרלי הישיר ביניהן ולא רק דרך מוסדות האיחוד האירופי.
 
כמו כן חתם האורח ההונגרי במהלך הפגישה על הצהרה משותפת עם מנכ"ל התמ"ת והמדען הראשי דר' אלי אופר, לשיתוף פעולה בתחום המו"פ בין ישראל והונגריה ועל רצון הצדדים לחתום בקרוב על הסכם שת"פ במו"פ. הונגריה כמו מדינות אחרות במרכז אירופה כגון צ'כיה ופולין, נמצאות בתנופת פיתוח תעשיית ההייטק שלהם ושדרוג יכולות המו"פ כמו גם התעשיות והשירותים הנלווים כגון סקטור הון הסיכון.