נחתם הסכם הסחר החדש בין ישראל וירדן

אולמרט: ההסכם החדש יאפשר הגדלת היצוא מישראל לירדן ויצוא משותף לאיחוד האירופי ; במסגרת ההסכם יתווספו מאות פרטי מכס לסחר ההדדי בין המדינות, דבר שיאפשר את הגדלת היצוא מישראל לירדן ויצוא משותף לאיחוד האירופי


00:00 ,17.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט: ההסכם החדש יאפשר הגדלת היצוא מישראל לירדן ויצוא משותף לאיחוד האירופי ; במסגרת ההסכם יתווספו מאות פרטי מכס לסחר ההדדי בין המדינות, דבר שיאפשר את הגדלת היצוא מישראל לירדן ויצוא משותף לאיחוד האירופי ; השר אולמרט נפגש עם מלך ירדן עבדאללה השני

אתמול (16.5 בשעה 15:30) נחתם הסכם הסחר החדש בין ישראל וירדן. בטקס נכחו סגן רוה"מ הירדני ושר התמ"ס הד"ר חאלייקה וסגן רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט. בטקס ציין השר חאלייקה כי החתימה נעשית לאור החשיבות הרבה שרואה ירדן בקידום הנושאים הכלכליים הבילטראליים ותרומתו של ההסכם לקידום המסחרי בין שתי המדינות.

השר אולמרט ברך על חתימת ההסכם של התוספת הנידונה של מאות פרטי מכס לסחר ההדדי בין המדינות דבר אשר יאפשר הגדלת היצוא מישראל לירדן ויצוא משותף לאיחוד האירופי.

השר אולמרט ברך את הצוותים המקצועיים על הדיונים וציין כי בהסכם זה טמון פוטנציאל רב לשיתופי פעולה בעתיד.

כמו כן ציטט השר אולמרט את דבריו של תת מזכיר המדינה האמריקאי, ברנס, לגבי הגידול העצום ביצוא הירדני לארה"ב אשר בשנת 2003 הגיע ליותר מ- 600 מיליון דולר, וזאת הודות להסכם המשולש (QIZ) בין ישראל ירדן וארה"ב.

השר הירדני ציין כי עם כניסתו של ההסדר החדש עם אירופה יתאפשר גידול נוסף ניכר ביצוא מירדן לאיחוד האירופי.


השר אולמרט נפגש עם מלך ירדן עבדאללה השני

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, נפגש אתמול אחר הצהריים עם מלך ירדן עבדאללה השני. המלך עבדאללה בירך על ההסכם המשודרג שנחתם בין ישראל וירדן והדגיש כי הוא רואה בנושא הכלכלי את הבסיס לקידום היחסים הכלכליים עם ירדן בעתיד.

המלך עבדאללה אמר לשר אולמרט כי הוא מאוד מעוניין לקדם מפגשים בין אנשי עסקים פרטיים משתי המדינות, כך שההסכם יהווה עבורם מעטפת שבמסגרתה יוכלו לפעול. עוד מסר השר אולמרט כי המלך עבדאללה הסכים כי שר ירדני יתלווה אל השר אולמרט בנסיעתו הקרובה לאיחוד האירופאי כדי לסכם את קידום היצוא של המדינות לשוק האירופאי.

כמו כן שוחחו השר אולמרט והמלך עבדאללה על מספר פרוייקטים דוגמת: שדה התעופה באילת ורכבת בין ישראל וירדן. המלך עבדאללה אמר בפגישה כי הוא רואה ביישום פרוייקטים אלו חשיבות סמלית ומעשית.