נחתם בבריסל ההסכם בין ישראל ונציבות האיחוד לפיצוי בגין הרחבת האיחוד האירופי

ישראל קיבלה הטבות בתחום המזון המעובד, המיצים, היין, הירקות קפואים והתבלינים. בסוף השבוע נחתם בבריסל ההסכם בין ישראל ונציבות האיחוד לפיצוי בגין הרחבת האיחוד האירופי, כך מסרה רונית קן, סמנכ"ל סחר חוץ המשרד התמ"ת


00:00 ,23.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ישראל קיבלה הטבות בתחום המזון המעובד, המיצים, היין, הירקות קפואים והתבלינים

בסוף השבוע נחתם בבריסל ההסכם בין ישראל ונציבות האיחוד לפיצוי בגין הרחבת האיחוד האירופי, כך מסרה רונית קן, סמנכ"ל סחר חוץ המשרד התמ"ת

קן ציינה כי עם הרחבת האיחוד הצפויה ב- 1.5.04, יבוטלו הסכמי הסחר של ישראל עם פולין, צ'כיה, הונגריה, סלובקיה וסלובניה והסחר עימן ינוהל במסגרת הסכם הסחר של ישראל עם האיחוד. עיקרו של ההסכם הינו שימור הטבות בתחומי החקלאות והמזון המעובד מהם נהנתה ישראל במסגרת הסכמי הסחר החופשי עם חמשת המדינות, ואשר אינן כלולות בהסכם הסחר של ישראל עם האיחוד האירופי.

עוד ציינה קן כי ההטבות אשר ישראל קיבלה בתחום המזון המעובד הינן בתחומי המיצים, יין, ירקות קפואים ותבלינים.

מהמינהל לסחר חוץ בתמ"ת נמסר כי המו"מ נוהל בצוותא על ידי משרד התמ"ת ומשרד החקלאות בלוח זמנים מזורז, על מנת לאפשר סיום תיקון הסכם הסחר ישראל – איחוד אירופי והכנסת ההטבות אשר ישראל קיבלה במסגרת המו"מ עד לתאריך הרחבת האיחוד האירופי. זאת על מנת שהיצואנים הישראלים לאותן מדינות עימן מתבטלים ההסכמים לא יסבלו מאיבוד, ולו זמני, של הטבות מכסיות ביצוא לאירופה.

עוד הוסיפה רונית קן, כי במו"מ לפיצוי נותר נושא פתוח בנוגע להתאמת הסכם הרכישות הממשלתיות בתחום מפעילי תקשורת בין ישראל והאיחוד, אשר הצורך בהתאמתו נבחן כעת.

עם סיום שלב זה, תוכל ישראל לחתום על פרוטוקול ההתאמה. אשר יתקן את ההסכם בין ישראל והאיחוד להסכם סחר בין ישראל ואיחוד אירופי המונה 25 מדינות ולא 15 כפי שהוא היום.