נחנך אתר לבידוק רכבים במכס חיפה

האתר הוקם בהשקעה של כ-750 אלף שקל והותקנו בו אמצעים וטכנולוגיות מהמתקדמים ביותר. דורון ארבלי: החלטת הממשלה מחייבת אותנו לפעול במשנה מרץ בתחום התקינה והמכשור


00:00 ,03.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

האתר הוקם בהשקעה של כ-750 אלף שקל והותקנו בו אמצעים וטכנולוגיות מהמתקדמים ביותר. דורון ארבלי: החלטת הממשלה מחייבת אותנו לפעול במשנה מרץ בתחום התקינה והמכשור
 
ביום חמישי שעבר נערך בנמל חיפה טקס חנוכת האתר לבידוק רכבים בנמל חיפה אשר הוקם ויתופעל באמצעות רשות המסים. האתר נבנה בהשקעה של כ-750 אלף שקל מתקציב רשות המסים והוכנסו לתוכו אמצעים וטכנולוגיות מהמתקדמים ביותר לבדיקת רכבים. לצורך הפעלת האתר גויסו בודקים מכונאים אשר הוכשרו לתת את המענה לבידוק הביטחוני של הרכבים כפי שעולה מהנחיות הביטחון של יחידת הביטחון מאגף המכס והגוף המנחה יחידת החבלה במשטרת ישראל
 
דורון ארבלי, מנהל מינהל המכס, התייחס בדבריו להחלטת הממשלה ב' 43 מחודש דצמבר 2005 אשר העבירה את תחום הבידוק הביטחוני של כלי הרכב לאחריות המכס. ארבלי ציין כי "החלטה זאת מטילה על כתפינו אחריות כבדה ומחייבת אותנו לפעול במשנה מרץ, הן בנושא השקעה במשאב האנושי שלנו - כוח אדם, תקינה והכשרות לצורך הפעלת האתר וכן השקעה באמצעי בידוק, מתקנים וכן מכשור ולכן אני שמח שהאנשים שעסקו במלאכה לא התפשרו והלכו על הטוב ביותר".
 
ארבלי ביקש להודות לעובדים ולהנהלת בית מכס חיפה על שיתוף הפעולה ועל העבודה שהשקיעו בהקמת המתקן וכן ביקש להודות למנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה, וציין בפניו כי הוא מקווה שהמתקן החדש יעבוד בתפוסה מלאה דבר אשר יעיד כי כמות התיירים שמגיעים לחיפה היא גדולה מאוד.
 
רוני בר סיני, מנהל בית המכס חיפה, ציין בדבריו כי לצורך הקמת האתר היה צורך בשילוב כוחות של הנהלת רשות המסים, המכס בחיפה, יחידת הביטחון של המכס, חברת נמל חיפה, יחידת הביטחון של נמל חיפה, יחידת אמנון בנמל חיפה, יחידת החבלה של משטרת ישראל, מינהל הדיור הממשלתי ועיריית חיפה
 
בר סיני הוסיף כי "כולנו יודעים ומכירים את הקושי הרב בהקמת פרויקטים לאומיים אף אם אלה נדרשים מתוקף החלטת ממשלה, ואולם שילוב הכוחות, הרצון הטוב המחויבות והתרומה של כל אחד מהגורמים שהיו שותפים להקצאה, לתכנון, לאישורים ולביצוע אפשרו את הקמת האתר בתוך שנה אשר בכל קנה מידה נחשב ללוח זמנים מהיר".
 
בר סיני הוסיף וציין כי "אין לי ספק שהמשך שיתוף הפעולה ויחסי הגומלין המתקיימים בין המכס בחיפה ובין חברת נמל חיפה בכלל ובהפעלת האתר הנוכחי בפרט ובכפוף להנחיות הביטחון והבטיחות יאפשרו את ביצוע האכיפה הנדרשת מחד תוך מתן שירות יעיל, מהיר ומקצועי מאידך".
 
בסיום דבריו ביקש בר סיני להודות למר דורון ארבלי, מנהל מינהל המכס, על המדיניות שהוא מתווה במינהל המכס במעבר להפעלת אמצעים, מערכות ואתרי עבודה בטכנולוגיות מתקדמות, למר יוסי יהודה, סמנכ"ל משאבי אנוש ומשאבים, אשר עשה רבות למען גיוס העובדים ופעל להסרת החסמים הבירוקרטיים בתחומים הכפופים לו לצורך קידום הפרויקט וכן למר מנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה, על יחסי גומלין פוריים בין המכס בחיפה לנמל חיפה.
 
יורם טיבי, מנהל הביטחון של אגף המכס, ציין בדבריו כי הקמת מתקן כגון זה הינה מאוד מורכבת וביקש להודות על ההתלהבות והתמיכה של השותפים למלאכה אשר אפשרו לבצע את המהלך. "מה שחשוב במתקן הזה זה העשייה, העבודה, זה להשיג את המטרה שהיא מניעת הברחות אמל"ח והברחות אחרות ואני מקווה שאתם, הבודקים שמאכלסים את המתקן החדש, תיהנו מהבית הזה ובהצלחה בעבודה".