נובמבר: עודף בסחר הסחורות עם ארה"ב וגרעון מסחרי מול שאר העולם

נתוני המאזן המסחרי, בחודשים ינואר-נובמבר, מצביעים על עודף בסחר הסחורות עם ארצות הברית. לעומת זאת, באותה תקופה נרשם גירעון במאזן המסחרי עם ארצות האיחוד האירופי, עם ארצות אסיה ועם יתר ארצות העולם


00:00 ,20.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי נתוני המגמה: נמשכת העליה ביבוא הסחורות מרוב ארצות הסחר. חלה עליה ביצוא הסחורות לארצות האיחוד האירופי ולארצות הברית.
 
בחודשים ינואר-נובמבר 2005 הסתכם יבוא הסחורות (למעט יהלומים) ב-32.4 מיליארד דולר. 37% מהיבוא היה מארצות האיחוד האירופי, 18% מארצות אסיה, 15% מארצות הברית והשאר מיתר ארצות העולם.
 
יצוא הסחורות (למעט יהלומים), הסתכם בינואר-ספטמבר 2005 ב-24.1 מיליארד דולר. באותה תקופה היווה יצוא הסחורות (למעט יהלומים) לארצות האיחוד האירופי 34%, היצוא לארצות הברית 28%, היצוא לארצות אסיה 15% והשאר ליתר ארצות העולם.
 
על כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על סמך נתונים ארעיים על הסחורות שעברו במכס ואשר אינם כוללים את הסחר בין ישראל לרשות הפלשתינית. כמו כן, הנתונים אינם כוללים יבוא ויצוא שירותים (הכוללים שירותי תוכנה). נתונים על כלל יצוא ויבוא סחורות ושירותים מתפרסמים במסגרת מאזן התשלומים מדי רבע שנה.
 
ההתפתחות של כלל יבוא ויצוא הסחורות בחודש נובמבר 2005, פורסמה בהודעה לעיתונות "סחר חוץ של ישראל בחודש נובמבר 2005" בתאריך 12 בדצמבר 2005.
 
 
המאזן המסחרי
 
נתוני המאזן המסחרי (למעט יהלומים), בחודשים ינואר-נובמבר 2005, מצביעים על עודף בסחר הסחורות עם ארצות הברית (1.9 מיליארד דולר). לעומת זאת, באותה תקופה נרשם גירעון במאזן המסחרי עם ארצות האיחוד האירופי (3.7 מיליארד דולר), עם ארצות אסיה (2.3 מיליארד דולר) ועם יתר ארצות העולם (4.3 מיליארד דולר).
 
 
יבוא הסחורות
 
נתוני המגמה של יבוא הסחורות (למעט יהלומים, אניות ומטוסים וחומרי אנרגיה), שחושבו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לאחר ניכוי העונתיות הרגילה וגורמים בלתי סדירים, מצביעים על יציבות בחודשיים האחרונים בחישוב שנתי.  זאת, לאחר עלייה של 7.0% בחודשים יולי-ספטמבר.
 
היבוא מארצות הברית, על פי נתוני המגמה, עלה בשלושת החודשים האחרונים ב-10.9% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 5.5% ביולי-אוגוסט.
היבוא מארצות אסיה עלה בספטמבר-נובמבר ב-14.5%, בהמשך לעלייה של 17.2% בחודשים יוני-אוגוסט.
לעומת זאת, היבוא מארצות האיחוד האירופי ירד ב-2.9% בחישוב שנתי בחודשים אוקטובר-נובמבר. גם היבוא מיתר ארצות העולם ירד באותם החודשים ב-2.7% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 22.8% ביולי-ספטמבר.
 
 
יצוא הסחורות
 
יצוא הסחורות (למעט יהלומים), על פי נתוני המגמה, עלה בחודשים ספטמבר-נובמבר ב-8.3% בחישוב שנתי.
היצוא לארצות הברית עלה בשלושת החודשים האחרונים ב-19.1% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 19.6% ביוני-אוגוסט.
היצוא לארצות האיחוד האירופי עלה בספטמבר-נובמבר ב-12.2% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 7.9% בחודשים יוני-אוגוסט.
לעומת זאת, היצוא לארצות אסיה נותר ללא שינוי, והיצוא לקבוצת יתר ארצות ירד בספטמבר-נובמבר ב-6.5% בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 8.9% בחודשים יולי-אוגוסט.