נובמבר 2003 – עליה ביבוא וביצוא מאירופה ואסיה ועליה ביצוא לארה"ב

על פי נתוני המגמה חלה עלייה ביבוא מארצות האיחוד האירופי ומארצות אסיה ; עלייה ביצוא לארצות הברית, לארצות האיחוד האירופי ולארצות אסיה ; הצטמצם הסחר עם יתר ארצות העולם


00:00 ,18.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
על פי נתוני המגמה חלה עלייה ביבוא מארצות האיחוד האירופי ומארצות אסיה ; עלייה ביצוא לארצות הברית, לארצות האיחוד האירופי ולארצות אסיה ; הצטמצם הסחר עם יתר ארצות העולם

בינואר-נובמבר השנה הסתכם יבוא הסחורות (למעט יהלומים) ב-23.9 מיליארד דולר. 40% מהיבוא היה מארצות האיחוד האירופי, 18% מארצות הברית, 16% מארצות אסיה, והשאר מיתר ארצות העולם.

יצוא הסחורות (למעט יהלומים) הסתכם באחד עשר החודשים הראשונים של השנה ב-17.9 מיליארד דולר. באותה תקופה היווה היצוא לארצות האיחוד האירופי 32%, היצוא לארצות הברית 29%, היצוא לארצות אסיה 14% והשאר ליתר ארצות העולם.

היקף יבוא ויצוא הסחורות בחודש נובמבר, הושפע מהעיצומים שנקטו עובדי המכס ורשות הנמלים בחודשים האחרונים.

על כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על סמך נתונים ארעיים אשר אינם כוללים את הסחר בין ישראל לרשות הפלשתינית.

נתוני המגמה, לאחר ניכוי העונתיות הרגילה וגורמים בלתי סדירים, מצביעים על עלייה של 13.6% בחישוב שנתי ביבוא הסחורות מארצות האיחוד האירופי בחודשים ספטמבר-נובמבר. זאת, בהמשך לעלייה של 7.9% בחודשים יוני-אוגוסט. ביצוא לארצות האיחוד האירופי נרשמה עלייה של 5.3% בחישוב שנתי בחודשים ספטמבר-נובמבר, לאחר עלייה של 2.8% ביוני-אוגוסט.

היבוא מארצות הברית ירד בשלושת החודשים האחרונים ב-2.9%, לאחר יציבות בחודש אוגוסט. היצוא לארצות הברית עלה בחודשים ספטמבר-נובמבר ב-13.1% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 8.1% בחודשים יולי-אוגוסט.

עוד נמסר, כי היבוא מארצות אסיה עלה בשלושת החודשים האחרונים ב-11.3% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 19.6% בחודשים יוני-אוגוסט. היצוא לארצות אסיה עלה בחודשים אוגוסט-נובמבר ב-7.1% בחישוב שנתי, לעומת ירידה של 5.8% מאפריל עד יולי.

היבוא מיתר ארצות העולם ירד בשלושת החודשים האחרונים ב-3.7%, לאחר עלייה של 7% בחודשים יוני-אוגוסט. היצוא ליתר ארצות העולם ירד בשלושת החודשים האחרונים ב-9.6%, בהמשך לירידה של 10.2% בחודשים יוני-אוגוסט.


המאזן המסחרי
המאזן המסחרי (למעט יהלומים) מראה על גירעון של 6 מיליארד דולר באחד עשר החודשים הראשונים של השנה. הגירעון עם ארצות האיחוד האירופי הסתכם מתחילת השנה ב-3.9 מיליארד דולר והגירעון עם ארצות אסיה הסתכם ב-1.2 מיליארד דולר. לעומת זאת, במאזן המסחרי עם ארצות הברית נרשם באותה תקופה עודף של 0.9 מיליארד דולר.