נדחה ערעורו של נאשם באחזקת סיגריות מוברחות ומזויפות

הנאשם, ראובן חטיאשוויל מאשדוד, הורשע בבית המשפט באחזקת סיגריות המפרות סימני מסחר ומכירתן ונגזר עליו עונש של 4 שנות מאסר בפועל וכן קנס כספי בסך 200 אלף שקל. העלים מס בשווי 17 מיליון שקל


00:00 ,27.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הנאשם, ראובן חטיאשוויל מאשדוד, הורשע בבית המשפט באחזקת סיגריות המפרות סימני מסחר ומכירתן ונגזר עליו עונש של 4 שנות מאסר בפועל וכן קנס כספי בסך 200 אלף שקל. העלים מס בשווי 17 מיליון שקל
 
בית המשפט המחוזי מרכז דחה לאחרונה את ערעורו של ראובן חטיאשווילי מאשדוד, על הרשעתו ועל גזר דינו. אשר על כן, העונש שגזר בית משפט קמא נותר על כנו: 4 שנות מאסר בפועל, שנה על תנאי וקנס כספי בסך 200,000 שקל.
 
כתב האישום הוגש על ידי רשות המסים בישראל, היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס, באמצעות עו"ד אסנת ברזילי, בעקבות חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה, בגין עבירות של קשירת קשר לביצוע עוון, אחזקת סיגריות מוברחות ומזויפות המפרות סימן מסחר רשום ומכירתן, אי רישום כעוסק מורשה ועוד.
 
מעובדות כתב האישום עולה כי בתקופה הרלוונטית היה לנאשם דוכן לממכר סיגריות ברחוב נווה שאנן בת"א והוא שכר מחסן ביבנה בו אחסן את הסיגריות. במחסן החזיק הנאשם 3298 קרטונים של סיגריות מוברחות ומזויפות, ללא חבקים, אשר לא שולמו עליהם המסים המתחייבים עפ"י הדין. (בכל קרטון 50 פאקטים, בכל פאקט 10 חפיסות של סיגריות). בלילה שבין 8.5.02-9.5.02 התכנס הנאשם עם אחרים לביצוע עסקת מכר של 159 קרטונים של סיגריות מוברחות ומזויפות.
 
בפס"ד נכתב כי "בימ"ש קמא ייחס חומרה להתנהגותו של המערער, אשר קשר עם אחרים למכור כמות נכבדה של סיגריות מוברחות ומזויפות לקונה שנשלח על ידי שלטונות המכס ונתפס בכף בעת שנטל חלק פעיל בהעברתן ... המערער היה חוליה מהותית במערכת הפצת סיגריות מזויפות ומוברחות". עוד ציין בית המשפט בהחלטתו כי "המערער פגע לא רק במערכת אכיפת המס ובסדרי המינהל התקינים ושלח ידו לקופת הציבור בסכום של למעלה מ-17 מיליון שקל, אלא גם פגע בבריאות הציבור כאשר הפיץ סיגריות מזויפות אשר לא עברו בדיקות רפואיות וכן פגע במוניטין של בעלי סימני המסחר הרשומים של הסיגריות וביבואנים שמייבאים אותם כדין ארצה".
 
עוד נכתב "אמנם מדובר בתקופת מאסר לא קצרה ובקנס בסכום לא קטן, אך המערער התכוון לגרוף רווחים על חשבון קופת המדינה, בריאותו של הציבור והמוניטין של יצרני הסיגריות ומשכך לא מדובר בעונשים חריגים בחומרתם המצדיקים התערבות ערכאת ערעור".