משתתפי כנס היורוצ'יימברס סיירו בירושלים

נשיאי לשכות המסחר האירופאיות ביקרו ביד ושם והמשיכו לסיור בעיר העתיקה שכלל ביקור במקומות הקדושים. אוריאל לין: "מסחר מהווה גשר בין אנשים, עדות ומדינות"


00:00 ,14.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיאי לשכות המסחר האירופאיות ביקרו ביד ושם והמשיכו לסיור בעיר העתיקה שכלל ביקור במקומות הקדושים. אוריאל לין: "מסחר מהווה גשר בין אנשים, עדות ומדינות"
 
הכנס הבינלאומי הראשון בארץ של נשיאי לשכות המסחר האירופאיות - היורוצ'יימברס, השלים יומיים של דיונים בטיול מקיף בירושלים וסביבתה.
 
את היום השני הקדישו באי הכנס לסיור בירושלים ובסביבתה. הסיור נפתח בביקור ביד ושם שעורר עניין רב בקרב הנציגים האירופאיים. לאחר מכן, התארחו הנשיאים האירופאים בלשכתו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.
 
ברקת פתח והציג עצמו כיזם הייטק לשעבר וחזר בפני נשיאי לשכות המסחר האירופאיות על כך שירושלים פתוחה לעשות עסקים. "היעד שלנו" אמר ברקת "הוא להגיע ל-10 מיליון תיירים בשנים הקרובות".
 
בתשובה לדברי ברקת אמר מאהיר הדוינטוביק, נשיא לשכת המסחר של בוסניה, כי בתור מדינה שעברה מלחמה עקובה מדם בשנים האחרונות וסובלת מבעיות אתניות, הדרך להביא לירושלים כה הרבה תיירים היא דרך הפיכת העיר לקוסמופוליטית. "חשוב לתת לאנשים את ההרגשה שהעיר קוסמופוליטית וכולם רצויים בה", אמר מאהיר הדוינטוביק, "באופן זה תראו איך אנשים ישמחו לבוא לכאן, יחושו פחות מאוימים וירצו לעשות אתכם עסקים".
 
לאחר הביקור בלשכת ראש העיר המשיכו הנשיאים של איגודי לשכות המסחר האירופאיות לסיור בעיר העתיקה שכלל ביקור במקומות הקדושים לרבות הר הבית, כנסיית הקבר, הכותל ומנהרות הכותל. "אין ספק כי הסוחרים הירושלמים בעיר העתיקה" אמר אוריאל לין "הידועים ביכולות המסחר שלהם כמו גם בידיעת השפות המרשימה הם דוגמה חיה כיצד עסקים ומסחר מהווים גשר בין עמים ועדות. הגיע הזמן שנבין שמסחר וביזנס הם גשר רחב ויציב בין אנשים ונתחיל לקדם זאת כראוי".
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל שאירח את הכנס, סיכם באומרו שזה הזמן לקרוא לממשלות לבדוק את נושא המכסים ואמנות המס במטרה להקל על קיום העסקים. "הנושא המסחרי הוא בדמנו. מסחר הוא גשר בין אנשים, עדות ומדינות. מסחר יכול לתרום לרווחת האנשים, לחינוך נאות ולבניית אופק חיובי ואופטימי. לכן, דווקא בזמנים אלו של יציאה ממיתון עולמי, זה הזמן לחשוב כיצד בונים אופק חיובי. במקום להתבכיין על השקל החזק, יש לפתוח שווקים חדשים בגוש האירו. זה הזמן לקחת יוזמה ולהוביל ביחד".