משתתפי ועידת ההשקעות בראבט גילו עניין במידע על קידום השקעות בישראל

משלחת משרד התמ"ת שכללה נציגים מהמטה לקידום השקעות והמינהל לסחר חוץ שבה מוועידת ההשקעות השנייה בחסות המלך מוחמד השישי, שהתקיימה במרוקו בסוף השבוע שעבר. הופעה משותפת של אנשי המטה הישראלי לצד נציגי מצרים, טוניסיה הרשות הפלשתינאית משדרת מסר למשקיעים פוטנציאלי


00:00 ,08.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת משרד התמ"ת שכללה נציגים מהמטה לקידום השקעות והמינהל לסחר חוץ שבה מוועידת ההשקעות השנייה בחסות המלך מוחמד השישי, שהתקיימה במרוקו בסוף השבוע שעבר. הופעה משותפת של אנשי המטה הישראלי לצד נציגי מצרים, טוניסיה הרשות הפלשתינאית משדרת מסר למשקיעים פוטנציאלים שקיים שת"פ איזורי
 
בועידה השתתפו כ- 1,000 אנשי עסקים מרחבי העולם הערבי ומאירופה, המשלחת הישראלית הציגה חומר פרסומי על קידום השקעות בישראל בצוותא עם המטות לקידום השקעות באגן הדרומי של הים התיכון, בין השאר: מצרים, ירדן, תוניסיה, אלג'יריה, לבנון ועוד.
 
רחל רועי -  ראש המשלחת הישראלית ומנהלת המטה לקידום השקעות, ציינה כי משתתפי ועידת ההשקעות בראבט בירת מרוקו גילו עניין במידע על קידום השקעות בישראל .
 
עוד הוסיפה רועי כי ישראל תהיה אחת הנהנות העיקריות משיפור תדמיתי של האזור. הופעה משותפת של אנשי המטה הישראלי לצד נציגי מצרים, טוניסיה הרשות הפלשתינאית משדרת מסר למשקיעים פוטנציאלים שלמרות המצב הלא פשוט ששורר באזורנו קיים דיאלוג וקיים שת"פ אזורי. 

רקע

האירוע התקיים במסגרת המפגש הרביעי של המטות לקידום השקעות – פרוייקט "אנימה" שמתבצע כחלק מתהליך ברצלונה.
 
תהליך ברצלונה שהחל לפעול ב- 95, כולל בתוכו פעילויות של האיחוד האירופי ומדינות הדרום במגוון עצום של תחומים כגון, כלכלה, חינוך, תרבות, איכות הסביבה ועוד. ההיגיון העומד בבסיס התהליך טוען שקיים אינטרס משותף למדינות הדרום ולאיחוד האירופי לקדם את מדינות הדרום בכל ההיבטים האמורים, ובצורה זו להרגיע זרמים קיצוניים במדינות הדרום, ולהרחיב את תחומי ההשפעה של האיחוד האירופי.
 
פרויקט אנימה עוסק בבניית היכולות של הגופים האמונים על משיכת השקעות זרות במדינות הדרום.
 
נושא השקעות זרות (FDI – Foreign Direct Investment) מזוהה כיום בעולם כאחד המנופים העיקריים שגורמים לצמיחת כלכלות בכלל וכלכלות מדינות קטנות, בפרט. תהליך הגלובליזציה של הייצור ופיתוח המוצרים במקומות בעלי יתרון טכנולוגי, גורמים להידוק הקשר בין השקעות בינ"ל וסחר בינ"ל.
 
יצוין כי חלק מהיתרונות והתועלות שהשקעות זרות תורמות למשק הן צמיחה כלכלית – העלאת רמת החיים, העברת משאבים – הון, ידע וניהול, הכנסת מטבע זר, תחליף יבוא, הגדלת יצוא, יצירת מקומות עבודה (ישירים ועקיפים), העברת טכנולוגיות מתקדמות, הטמעת דפוסי עבודה ותרבות עסקית בינ"ל, הגברת תחרותיות ושדרוג תדמיתי של המשק המקומי.
 
עוד יצויין כי כמות ההשקעות הזרות לכלל מדינות דרום הים התיכון עמדה ב-2004 על 163 מיליארד $, יחד עם זאת חלקו של אזור זה "מעוגת ההשקעות" העולמית מצטמצם,  ב- 1990 נהנה האזור מ- 5.7% מסך ההשקעות העולמי וב- 2004 רק 4.3%. נתון לא מעודד זה היה אחד הזרזים להקמת פרוייקט אנימה.