משרד התמ"ת מקיים בשוויץ כינוס בתחום עידוד שת"פ בנושא מדעי החיים

משרד התמ"ת יקיים בציריך אירוע קידום השקעות במגזר מדעי החיים, בכנס צפויים כ-80 משתתפים מחברות ענק שוויצריות


00:00 ,03.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התמ"ת יקיים בציריך אירוע קידום השקעות במגזר מדעי החיים, בכנס צפויים כ-80 משתתפים מחברות ענק שוויצריות
 
משרד התמ"ת יקיים ב-6 בספטמבר בציריך, שוויץ כינוס בנושא עידוד השקעות ושת"פ בין שוויץ לישראל בתחומי מדעי החיים. הכנס מאורגן ע"י הנספחות המסחרית בשוויץ בשיתוף המטה לקידום השקעות במשרד התמ"ת.בכנס, הנערך זו הפעם הראשונה, ישתתפו כ-80 איש מחברות תרופות, ביוטכנולוגיה וציוד רפואי גדולות דוגמת נוברטיס דביופארם וסינג'נטה. בנוסף אישרו את השתתפותן קרנות וגופי השקעה שוויצריים בתחום מדעי החיים.
 
במהלך האירוע יוצגו היכולות הישראליות בתחום המו"פ המדעי והיתרונות הישראלים הייחודיים בתחום העברת ידע מהאקדמיה לתעשייה, וכמו כן חבילת התמריצים הייחודית שמעניק המדען הראשי במשרד התמ"ת למשקיעים זרים בתחומי מדעי חיים.כמו כן יופיעו חברות שוויצריות שהשקיעו בישראל.
 
הנספח המסחרי בשגרירות ישראל בשוויץ, מר עמי לוין, מסר כי מטרת האירוע הנה למצב את ישראל כיעד להשקעות במו"פ או בייצור, מצד חברות שוויצריות. "חברות שוויצריות מחפשות כל הזמן יעדי השקעה מחוץ לשוויץ" מוסיף לוין, "הפוטנציאל בהידוק היחסים בין שוויץ – לישראל בתחום זה הוא עצום, שוויץ יכולה להוות לתעשייה הישראלית מקור להון ולחידושים טכנולוגיים ובמקביל ליהנות מהיכולות של התעשייה הישראלית המהווה את אחד המקומות האטרקטיביים ביותר בעולם מבחינת ההתקדמות הטכנולוגית וההון האנושי בתחום מדעי החיים".
 
רחל רועי, מנהלת המטה לקידום השקעות זרות בישראל, מספרת כי לא מדובר על מהלך חד פעמי. "במסגרת הפעילות לעידוד השקעות זרות בישראל בתחומי מדעי החיים, תחום שהוכרז על ידי המדען הראשי בתמ"ת כתחום בעל חשיבות לאומית מופנים משאבים רבים לפיתוחו - שוויץ עלתה כאחת מארצות היעד העיקריות בכל הנוגע לשת"פ בין לאומי בסקטור זה. לפני כשנה ביקר בישראל שר המדע השוויצרי עם משלחת של אנשי אקדמיה, חוקרים  ואנשי עסקים. השר השוויצרי התרשם עמוקות ממה שראה במהלך הביקור ואנשי העסקים המשיכו להגיע לישראל.  כהמשך לכנס תאורגן במהלך 2007 משלחת של חברות שוויצריות מתחום מדעי החיים שתגיע ארצה לבחינת אפשרויות השקעה בישראל. ידוע כי פיתוחים טכנולוגיים בתחום מדעי החיים אורכים שנים רבות, גם בתחום עידוד ההשקעות מדובר על תהליכים רב שנתיים, אנו התחלנו במהלך ומקווים לראות בתקופה הקרובה שחקנים שוויצריים חדשים מגיעים לישראל לבחון אפשרויות שת"פ והשקעה".
 
ממנהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי היקף הסחר בין ישראל ושוויץ עמד בשנת 2005 על 2.19 מיליארד דולר מתוכן 717 מיליון דולר יצוא ישראלי - עלייה של 8% משנת 2004, ו-1.47 מיליארד דולר יבוא משוויץ ירידה של 22% משנת 2004. מרבית היצוא הישראלי לשוויץ הנו יהלומים (מעל 80%) והשאר מוצרי תקשורת, תוכנה, מוצרים אלקטרו אופטיים ומוצרים כימיים. היבוא הישראלי משוויץ הנו של יהלומים, מוצרי כימיה ופרמצבטיקה ומוצרים אלקטרו אופטיים. מניתוח נתוני הסחר למחצית שנת 2006 עולה כי ישנו שינוי במגמה שאפיינה את הסחר בשנת 2005 וכי היצוא הישראלי לשוויץ נמצא במגמת ירידה ואילו היבוא משוויץ נשאר יציב.