משרד התמ"ת יפרסם קריטריונים לתמיכה ממשלתית בתערוכות

הנחיות מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, יפורסמו בעקבות פניית מנכ"לתערוכת החקלאות אגרו-משוב, חיים אלוש, שקבל על אפלית תערוכת אגריטך לטובה


00:00 ,06.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הנחיות מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, יפורסמו בעקבות פניית מנכ"לתערוכת החקלאות אגרו-משוב, חיים אלוש, שקבל על אפלית תערוכת אגריטך לטובה
 
מנכ"ל משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה, רענן דינור, יפרסם בקרוב הנחיות לתמיכה ממשלתית בתערוכות הנערכות בארץ. הנחיות המנכ"ל יקבעו קריטריונים ברורים ואחידים לפיהם יחליט המשרד אלו תערוכות יקבלו סיוע ממשלתי באמצעות תמיכה כספית ישירה ועזרה של אנשי מכון היצוא והנספחים המסחריים בקידום התערוכה בחו"ל. נוסח הקריטריונים כבר גובש על ידי אנשי המשרד ויפורסם לאחר חתימת המנכ"ל.
 
משרד התמ"ת החליט להוציא את ההנחיות בעקבות פניה של מנכ"ל תערוכת החקלאות השנתית "אגרו-משוב", חיים אלוש, אשר קבל על כך שבעוד שתערוכת "אגריטך" נהנית מתקציבים ממשלתיים רבים וסיוע פעיל של אנשי מכון היצוא, הרי שתערוכת "אגרו-משוב" אינה מקבלת סיוע דומה.
 
תערוכת אגרו-משוב, בהפקת חברת "משוב", הנערכת מדי שנה צפויה להתקיים בפעם ה-16 ברציפות בתחילת מרץ 2006 ואילו תערוכת "אגריטך", בהפקת חברת קונקספו מקבוצת כנס, הנערכת אחת לשלוש שנים צפויה להתקיים אף היא בפעם ה-16 בחודש מאי 2006.
 
אלוש ברך על הוצאת הקרירטיונים לתמיכה בתערוכות ואמר שמדובר בצעד חשוב בעידוד היזמות בתחום עריכת התערוכות בישראל, שהן כלי חשוב ומרכזי לקידום התעשיה הישראלית והבאת קהל תיירים איכותי לארץ. הוא אמר שהוא משוכנע שפרסום הקריטריונים יעמיד את שתי התערוכות – "אגרו משוב" ו"אגריטך" - ברמה שווה מבחינת הזכאות לסיוע הממשלה. שתי התערוכות מנוהלות על ידי חברות פרטיות ושתיהן פונות לקהל המקצועי הבינלאומי והישראלי.
 
בתערוכת "אגרו-משוב" האחרונה שנערכה לפני שלושה חודשים ביקרו 1500 מבקרים מחו"ל, בהם משלחות מאורגנות רבות. תערוכות אגרו-משוב זוכות לכיסוי תקשורתי רב בעיתונות מקצועית בחו"ל ובתקשורת בישראל ומהוות הבמה המרכזית לחשיפת חידושים מחקריים בפני ציבור החקלאים והקהל הרחב.
 
באגרו-משוב הציגו 180 חברות מהמובילות בארץ בתחומי ההשקיה, הזרעים, המיכון החקלאי ותשומות לחקלאות. לתערוכת אגרו-משוב הסכמי שיתוף פעולה עם עשר מהתערוכות החקלאיות הגדולות בעולם. אלוש ציין שהניסיון הבינלאומי בתחום התערוכות מלמד שיש יתרון גדול לתערוכה המתקיימת מדי שנה במועד קבוע ושומרת בדרך זו על ערוץ קשר קבוע עם המציגים והמבקרים.