משרד התמ"ת: גורמים בכירים במשרד החוץ פועלים לסיכול החלטת הממשלה בנושא סוגיית היצוא מהשטחים

משרד התמ"ת מוסר כי לא נתקבלה כל הודעה רשמית או אחרת מאת האיחוד האירופי בדבר דחייה או קבלה של יוזמת השר אולמרט בסוגיית היצוא מהשטחים


00:00 ,15.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לא נתקבלה עד עכשיו כל הודעה רשמית מהאיחוד האירופי בדבר הצעת אולמרט לסוגיית סימון המוצרים

משרד התמ"ת מוסר כי לא נתקבלה כל הודעה רשמית או אחרת מאת האיחוד האירופי בדבר דחייה או קבלה של יוזמת השר אולמרט בסוגיית היצוא מהשטחים. תגובת האיחוד האירופי עד כה הייתה כי התייחסות מפורטת תתקבל לאחר חופשת חג וחזרה לעבודה של המשרדים השונים.

לאור זאת נמסר בתמ"ת כי הידיעה שהתפרסמה היום הינה מאמץ נוסף של גורמים בכירים במשרד החוץ לפעול בניגוד להחלטת הממשלה לקידום הסכמות מול האיחוד האירופי בנושא היצוא מישראל.

לגורמי משרד התמ"ת נמסר כי הנציגים של משרד החוץ בבריסל פועלים במישרין כדי לסכל את עמדת הממשלה בעניין סימון סחורות היצוא מישראל משיקולים שאין להם כל קשר לעניין עצמו.

בבירורים אשר נערכו לאחרונה על ידי אנשי מינהל סחר חוץ בתמ"ת בנושא עולה כי הנציבות מגבשת התגובה למכתבו של השר אולמרט.

במכתבו של מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, לנציב הסחר לאמי נאמר כי ישראל מוכנה לאפיון גיאוגרפי של מקום היצור בניירת הנדרשת להליכי המכס ביצוא מישראל למדינות האיחוד האירופי. כן הדגיש אולמרט כי הפתרון אותו הוא מציע הינו פתרון סחר טכני אשר אינו בעל השלכות מדיניות. יצויין כי עמדה זו התקבלה על ידי שגריר האיחוד האירופאי בישראל וממשלת איטליה אשר היתה נשיאת האיחוד האירופאי באותה העת.

סמנכ"ל מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, רונית קן, אמרה כי מורכבות הנושא ומבנה הנציבות מכתיב קצב זמנים איטי באופן יחסי לקבלת החלטות. בנוסף יש לזכור כי מרבית האנשים המטפלים בנושא רק שבו מחופשת חג המולד ביום ב' האחרון.

משיחות אשר קיימו השר אולמרט ואנשי מינהל סחר חוץ עם שגרירים באיחוד האירופי עלתה תמיכה בהצעת השר אשר תביא לפתרון המשבר וכן הוכרה הצעתו כדרך היחידה הממשית אשר שברה את הקיפאון בנושא במהלך חמש שנות המשבר, קפאון אשר מנע מישראל להתקדם למערכות הסכמי סחר מתקדמות יותר עם האיחוד האירופי. בנוסף נגרם נזק רב ליצוא חברות ישראליות מתוך ומחוץ לקו הירוק.

נציגי האיחוד האירופי באותם שיחות מסרו גם כי הם מבינים שדחיית ההצעה פירושה הנצחת המשבר ואי יכולת לקדם את הסחר בין המדינות באופן ממשי.