משרד התמ"ת בוחן בחיוב הורדה הדרגתית של אחוז התשומות הישראליות ב-QIZ בין ישראל ומצרים

זאת בתמורה לחתימת הסכם סחר בין ישראל ומצרים אשר יאפשר צבירה ישראלית מצרית למול האיחוד האירופאי. השר ישי: להפחתת האחוזים יהיו השלכות בעיקר על התעשיינים הקטנים


00:00 ,07.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בתמורה לחתימת הסכם סחר בין ישראל ומצרים אשר יאפשר צבירה ישראלית מצרית למול האיחוד האירופאי. השר ישי: להפחתת האחוזים יהיו השלכות בעיקר על התעשיינים הקטנים
 
סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי בוחן בחיוב הורדה הדרגתית של אחוז התשומות הישראליות בQ.I.Z-  בין ישראל ומצרים זאת בתמורה לחתימת הסכם סחר בין ישראל ומצרים אשר יאפשר צבירה ישראלית-מצרית למול האיחוד האירופאי.
 
השר ישי מסר כי לאחר שנה של הפעלת הסכם הQ.I.Z-בין ישראל למצרים ניתן לומר שמדובר בהצלחה מהותית, התורמת רבות הן ליצוא הישראלי והן לחיזוק היחסים בין ישראל למצרים.
 
השר אלי ישי אמר כי הוא פסל עד כה כל ניסיון להפחתת אחוזי התשומות הישראליות, בשל חשיבות הנושא לתעשייה הישראלית, אך לאחר שקיבל פניות ממספר תעשיינים בנושא חשיבות שיתוף פעולה ישראלי-מצרי בצבירה הפאן אירופאית, הוא הורה למינהל סחר חוץ במשרדו לבחון את נושא ההורדה ומידת ההדרגתיות.
 
שר התמ"ת ישי אמר כי לצעד של הפחתת האחוזים יהיו השלכות בעיקר על התעשיינים הקטנים ולכן הנחה על בדיקה מדוקדקת יותר של הנושא.
 
השר ישי סבור כי להסכם סחר ישראל-מצרים תהה השלכה חיובית שכן מדובר בשוק המונה כי 77 מיליון איש, נמצא קרוב לישראל ואשר צפוי כי יגדל בשיעור של 5% במהלך שנת 2006.
 
רמות המכסים במצרים גבוהות, הוסיף השר ישי, ועומדות על כ-15% בממוצע ואין ספק כי ביטול מכסים אלו, בצירוף היכולות לבצע צבירה במשותף ולייצא לארצות האיחוד האירופאי, הינם בעלי תמורה לתעשייה הישראלית.
 
בשנת 2005 הגיע היבוא המצרי לישראל לשיא של 49.1 מיליון דולר בעוד שהיצוא הישראלי בשנת 2005 למצרים הסתכם בכ-93 מיליון דולר.
 
יצויין כי החל משנת 2004 נרשמת התאוששות ניכרת בסחר בין המדינות לאחר ירידה בהיקפי הסחר בין השנים 1999 עד 2003. מרבית היצוא הישראלי למצרים הינו בתחום הטקסטיל, כימיקילים, פלסטיק, גומי, נייר וקרטון.