משרד הכלכלה של טייוואן מעודד חברות טיוואניות להטמיע טכנולוגיות ישראל

משרד הכלכלה של טייוואן מעודד חברות טיוואניות להטמיע טכנולוגיות ישראליות מתקדמות בתהליכי היצור שלהן, כך מסר הנספח הכלכלי של התמ"ס בטייוואן, דני טויטו


00:00 ,10.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
גידול של 14% ביצוא לטייוואן בתשעת החודשים הראשונים של השנה

משרד הכלכלה של טייוואן מעודד חברות טיוואניות להטמיע טכנולוגיות ישראליות מתקדמות בתהליכי היצור שלהן, כך מסר הנספח הכלכלי של התמ"ס בטייוואן, דני טויטו.

בתוך כך, התקיים בשבוע שעבר סמינר לקידום טכנולוגיות ישראליות בטייפה-טייוואן לקידום שתופי פעולה טכנולוגים, בו השתתפו תעשיינים טיוואנים מתחומי המתכת, הכימיה והביוטכנולוגיה.
הסמינר שנערך בחסות משרד הכלכלה הטיוואני וחברת PPM הישראלית, הציג בפני התעשייה הטיוואנית טכנולוגיות ישראליות מתקדמות בתחומי התעשייה המסורתית לצורך הטמעתן בתהליכי היצור.

הנספח הכלכלי של התמ"ס בטייוואן, דני טויטו, מסר כי קיימת כמיהה גדולה בטייוואן לטכנולוגיות חדשניות שיאפשרו לחברות הטיוואניות לשמור על יתרונן היחסי בשוק מול יצרנים מתחרים וזולים מסין. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בתחומי המוליכים למחצה, התקשורת והציוד הרפואי.

הנספח טויטו מסר כי בניכוי יהלומים, גדל היצוא לטייוואן בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ- 14% והסתכם בכ- 237 מליון דולר. עיקר היצוא לטייוואן מורכב מיצוא טכנולוגיות, מכונות ורכיבים התומכים בתהליכי היצור של התעשייה הטיוואנית, אולם במקביל קיימת גם התפתחות ביצוא של מוצרים מוגמרים ומסתמנת מגמת גידול ביצוא של מוצרי צריכה ומוצרים המיועדים לשוק הציוד הרפואי.

הנספח טויטו ציין עוד כי בתערוכת ציוד רפואי שנפתחה בסוף השבוע בטייפה, הציגו, במסגרת הביתן הישראלי 20 חברות המחפשות סוכנים ומפיצים למוצריהם בטייוואן.

יש לציין כי לאחרונה פרסם המשרד הכלכלי של התמ"ס בטייוואן כי בקרוב צפוי להתפרסם מכרז להתקנת מערכת גביה אוטומטית בכבישי האגרה של טייוואן במקום המערכת הידנית מיושנת הקיימת היום. הפרוייקט טומן בחובו הזדמנויות גדולות לחברות ישראליות המעונינות להשתלב בו כחברות יעוץ, ספקיות טכנולוגיות או פתרון כולל.