משרד החקלאות, מועצת הפירות ומגדלים מנהלים מגעים עם משרד החקלאות הירדני לחידוש היצוא

ארגון מגדלי הפירות: אין יצוא של מנגו לירדן, סוריה או מדינות המפרץ כבר שלוש שנים. בשלוש השנים האחרונות אין יצוא של מנגו לירדן וממילא הפרי לא מגיע לסוריה או סעודיה, כך מבהיר ארגון מגדלי הפירות. המשלוח האחרון של 27 מכולות מלאות במנגו יצא לירדן


00:00 ,12.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ארגון מגדלי הפירות: אין יצוא של מנגו לירדן, סוריה או מדינות המפרץ כבר שלוש שנים

בשלוש השנים האחרונות אין יצוא של מנגו לירדן וממילא הפרי לא מגיע לסוריה או סעודיה, כך מבהיר ארגון מגדלי הפירות. המשלוח האחרון של 27 מכולות מלאות במנגו יצא לירדן באוקטובר 2000 ומאז הוא לא חודש. בימים אלו מנהלים השרותים להגנת הצומח במשרד החקלאות, מועצת הפירות וחקלאים מצפון הארץ מגעים נמרצים עם ממשלת ירדן למתן היתר ליצוא המנגו אך עד כה לא התקבלה תשובה חיובית.

המגבלות על יצוא המנגו הוטלו על ידי השרותים להגנת הצומח בירדן בשל חששם מכניסת מזיק זבוב האפרסק במשלוחי המנגו. אנשי המקצוע בישראל השקיעו מאמץ רב בחודשים האחרונים בנקיטת צעדי בטחון שיסירו את חששם של הירדנים מכניסת המזיק. שר החקלאות הירדני, טראד אל-פאיז, צפוי להכריע בנושא בימים הקרובים.

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, עמי אוליאל, אמר שהפרסום של שר החקלאות, ישראל כ"ץ, על כך שפרי ישראלי מגיע לסוריה ולסעודיה אינו נכון והוא בלתי אחראי. חבל ששר החקלאות לא טרח לודא את הפרטים עם אנשי המקצוע במשרדו בטרם הזדרז להדליף את הידיעה לכלי התקשורת.

אוליאל אמר שיצוא המנגו לירדן ודרכה לנסיכויות המפרץ חשוב מאוד למגדלים והם משקיעים בכך מאמצים רבים. הפרסום החפוז של השר ישראל כ"ץ עלול לסכל את המאמצים שנעשים מזה תקופה ארוכה לחידוש היצוא ובכך לפגוע במגדלי המנגו.