משרד החקלאות וארגוני החקלאים יבדקו אישורים פיקטיבים שניתנו להעסקת עובדים זרים

משרד החקלאות, התאחדות חקלאי ישראל וארגוני המגדלים יקיימו בדיקה פרטנית של כל האישורים שניתנו להעסקת עובדים זרים, כך סוכם בתום פגישה שנערכה בין מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, לבין מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, המ


00:00 ,17.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד החקלאות, התאחדות חקלאי ישראל וארגוני המגדלים יקיימו בדיקה פרטנית של כל האישורים שניתנו להעסקת עובדים זרים, כך סוכם בתום פגישה שנערכה בין מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, לבין מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, המרכז את תחום העובדים בהתאחדות חקלאי ישראל, מזכיר ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע ומזכיר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח.
 
הצורך בקיום הבדיקה עלה מאחר וברשימת ההקצאות החדשה שהוציא משרד החקלאות לחלוקת 26 אלף העובדים הזרים בין החקלאים התגלו פגמים רבים. מבדיקות שערכו התאחדות חקלאי ישראל וארגוני המגדלים עולה שבחלק מהמקרים קיבלו הקצאות אנשים שאינם מוכרים כחקלאים, במקרים אחרים ההקצאות היו גבוהות ביחס להיקף הפעילות של חקלאים ובמקרים נוספים קיבלו חקלאי גוש קטיף הקצאת עובדים לפי היקף הפעילות שהיה להם לפני ההתנתקות, למרות שכיום חלק מהם עדיין לא חזרו לעבודה בחקלאות.
 
מזכיר ארגון מגדלי הפרחים העריך כ-2000 עובדים זרים הוקצו לאנשים שאינם זכאים להם. לדבריו, מציאת העיוותים ותיקונם יביאו לחלוקת מחודשת וכך חקלאים הזכאים על פי הכללים לעובדים יקבלו כמות גדולה יותר של עובדים. לדברי חדד, על פי הסיכום עם משרד החקלאות ארגוני המגדלים קיבלו אפשרות לבדוק את הבקשות, כל אחד בענף שהוא מופקד עליהם, על מנת לגלות את העיוותים. חדד פנה לחקלאים שיודעים על חריגות בהקצאות למי שאינם זכאים להעביר את המידע לארגוני המגדלים כדי שניתן יהיה לטפל בכך.
 
לצורך הבדיקה הוקצו 30 יום, במהלכם לא תהיה כניסה של עובדים זרים חדשים לארץ. חדד הדגיש שאם יתגלה שחקלאים מסוימים קיבלו הקצאת עובדים מעבר לנדרש, תורד להם ההקצאה גם אם בינתיים הם שילמו את האגרה להבאת העובד. הוא הדגיש שכל הבדיקות יעשו בשיתוף עם רכזי הועדות החקלאיות במועצות האזוריות המכירים את השטח היטב.