משרד החוץ על פגיעה בייצוא למדינות הבלתי מזדהות: המחרימים ייפגעו בעצמם

אולמרט: "אני רואה את זה יותר כאיום, אבל זה רק מוכיח כמה האופק המדיני חשוב כדי לצמצם את הנזקים"


00:00 ,23.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט: "אני רואה את זה יותר כאיום, אבל זה רק מוכיח כמה האופק המדיני חשוב כדי לצמצם את הנזקים"
 
שר התמ"ת, אהוד אולמרט, אמר ל"גלובס" בנושא הפגיעה האפשרית בייצוא למדינות הבלתי מזדהות: "אני רואה את זה יותר כאיום, אבל זה רק מוכיח כמה האופק המדיני חשוב כדי לצמצם את הנזקים שאנחנו רואים עתה".

סמנכ"ל משרד החוץ, דוד סרנגה, אמר: "להחלטת הארגון אין תוקף מחייב מבחינת המדינות החברות בארגון, ומדובר בהצהרה שכל מדינה תנהג תפעל בהתאם לאינטרס שלה.

"זו אמנם הפעם הראשונה שיש בהצהרה קריאה מפורשת לסנקציות נגד ישראל תוך פירוט האמצעים בהם יש לנקוט, אבל יחד עם זאת חשוב לזכור, שכל מדינה תנהג בהתאם להחלטתה. לפחות ל-30 מדינות מ-115 החברות בארגון אין יחסים עם ישראל, כך שאין כניסות תיירים ואין סחר עימן.

"בשאר המדינות איני רואה אינטרס להפסקת הסחר עם ישראל, שכן גם הן ייפגעו מכך, כי הפסקת הייצוא משמעה גם הפסקת הייבוא מהמדינות מטילות הסנקציות. כך גם לגבי התיירות מישראל, כשיש מדינות רבות בארגון שמתפרנסות מתיירות ישראלית, ואני לא רואה איך בעולם בו אנו חיים מדינות ינהגו כך לפגיעה בעצמן".

פעילות משרד החוץ תתמקד בפעילות מול המדינות בארגון עימן יש יחסים, ונציגי ישראל בהן הונחו למנוע פגיעה בייצוא ובתיירות הישראלים. כן תעלה ישראל לדיון במוסדות האיחוד האירופי את החלטת שתיים מהמדינות החברות בארגון הבלתי מזדהות החברות באיחוד, קפריסין ומלטה.