משרד החוץ השבדי מבטל את הנחייתו שלא להגיע לישראל

משרד החוץ השבדי נענה אתמול (26/11) לפניית משלחת ההסברה הכלכלית של מכון היצוא, והחליט לבטל את ההנחיה הקיימת מזה שנה וחצי, לפיה לא מומלץ לאנשי עסקים ולתיירים להגיע לישראל, דבר שהעלה קשיים רבים גם בתחום הכיסוי הביטוחי לאנשי עסקים שבדים ו/או תיירים שרצו להגיע


00:00 ,27.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
משרד החוץ השבדי נענה לפניות משלחת ההסברה הכלכלית של מכון היצוא, והחליט לבטל את ההנחיה שלא להגיע לישראל

משרד החוץ השבדי נענה אתמול (26/11) לפניית משלחת ההסברה הכלכלית של מכון היצוא, והחליט לבטל את ההנחיה הקיימת מזה שנה וחצי, לפיה לא מומלץ לאנשי עסקים ולתיירים להגיע לישראל, דבר שהעלה קשיים רבים גם בתחום הכיסוי הביטוחי לאנשי עסקים שבדים ו/או תיירים שרצו להגיע לישראל.

אתמול בבוקר, נפגשה משלחת מכון היצוא הכוללת 15 יצואנים ואנשי עסקים בראשותם של יוסי רוזן, מנכ"ל החברה לישראל, וישראל קז, נשיא מאיר מכוניות, עם פקידים בכירים במשרד התעשייה והמסחר השבדי. המשלחת העלתה טענות קשות נגד הנחיה זו של משרד החוץ השבדי.

בתום הפגישה נמסר לנספח הכלכלי של ישראל בשבדיה, אוהד כהן, ולראשי המשלחת של מכון היצוא, כי משרד החוץ השבדי, כאמור, קיבל החלטה לבטל את המלצתו לא לבקר בארץ.

יצויין כי המשלחת שוהה מאז ראשית השבוע בפינלנד, ולאחר מכן בשבדיה. מטרת הביקור, אותו יזם שרגא ברוש יו"ר מכון היצוא, היא להגביר את שיתוף הפעולה העסקי עם מדינות אלה, להגדיל את היצוא לשם, וכן להסביר לראשי המגזר העסקי והממשלתי כי כדאי לעשות עסקים עם ישראל.