משרד האוצר פרסם את הדו"ח השנתי של פעילות ישראל ב- OECD לשנת 2004

משרד האוצר פרסם את הדו"ח השנתי של פעילות ישראל ב-OECD – ארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח, לשנת 2004. הדו"ח מפרט את השתתפות משרדי הממשלה וגופים ממשלתיים אחרים, בעבודת הוועדות וקבוצות סמך של ארגון ה-OECD


00:00 ,21.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד האוצר פרסם את הדו"ח השנתי של פעילות ישראל ב-OECD – ארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח, לשנת 2004. הדו"ח מפרט את השתתפות משרדי הממשלה וגופים ממשלתיים אחרים, בעבודת הוועדות וקבוצות סמך של ארגון ה-OECD.
 
הדו"ח כולל סקירה כללית על הארגון, תוך שימת דגש על מבנהו ושיטות עבודתו, ופירוט האופן בו הארגון משתף פעולה עם מדינות לא-חברות, תיאור תהליך ההצטרפות לארגון והדרישות הנגזרות מתהליך זה.
 
משרד האוצר מקדם את הצטרפות ישראל ל- OECD ועומד בראש וועדה בינמשרדית שהוקמה למימוש יעד ההצטרפות. בשנת 2004, הרחיבה ישראל את היקף פעילותה במסגרות ה-OECD, באמצעות הצטרפות לארבע מסגרות עבודה חדשות: קבוצת עבודה בנושא ניהול חוב ציבורי, קבוצת עבודה לסטטיסטיקה פיננסית, קבוצת עבודה בנושא פסולת ומחזור והוועדה לביטוח ופנסיות פרטיות. 
 
כיום לאחר למעלה מעשור של פעילות בארגון, רשומה ישראל ב-48 מסגרות עבודה: במעמד של חברות ב-12 מסגרות עבודה של הארגון, במעמד של משקיפה ב32-מסגרות עבודה ובמעמד של משקיפות אד-הוק בשלוש קבוצות עבודה ובוועדה אחת. ישראל הינה המדינה הלא-חברה השנייה בעלת נפח הפעילות הגדול ביותר בקרב ה-OECDאחרי הפדראציה הרוסית.
 
הצטרפות מלאה לארגון הינה יעד אסטרטגי של מדינת ישראל וכרוכה בין היתר, בבחינת מידת ההתאמה בין החקיקה והמדיניות הישראלית, לבין הכלים המשפטיים (Legal Instruments)של הארגון (החלטות, המלצות והצהרות שאומצו ע"י ה-OECD). כלים משפטיים אלו, נידונים ונבחנים לעומק במסגרת עבודת הוועדות וקבוצות הסמך של הארגון.

File 1