משרד האוצר השיק היום תוכנית סיוע חדשה ליצואנים

המדינה תעמיד ערבויות בהיקף של מיליארד שקל לעסקאות יצוא באמצעות הבנקים. שר האוצר: "המדינה תשתתף בסיכון על מנת לעודד את היצוא ולסייע בקידום עסקאות יצוא"


00:00 ,06.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

המדינה תעמיד ערבויות בהיקף של מיליארד שקל לעסקאות יצוא באמצעות הבנקים. שר האוצר: "המדינה תשתתף בסיכון על מנת לעודד את היצוא ולסייע בקידום עסקאות יצוא"
 
משרד האוצר השיק היום תוכנית סיוע חדשה ליצואנים. במסגרת התוכנית, מדינת ישראל תשתתף בחלק מהסיכון שבהעמדת הערבויות הבנקאיות לעסקאות יצוא, בהיקף כולל של עד 1 מיליארד שקל. סכום זה יחולק בין בנקים בהתאם לגודלו היחסי בשוק. מדובר בערבויות לעסקאות יצוא: ערבות מכרז, ערבות ביצוע וערבות מקדמה.
 
עוד הוחלט, כי הליך העמדת הערבויות לא יהיה כפוף לאישור פרטני של אגף החשב הכללי וזאת לאור העובדה שהבנק מעמיד הערבות ישתתף בסיכון ביחד עם המדינה. ממשרד האוצר נמסר עוד כי צעד זה יביא לייעול התהליך ויצמצם את הבירוקרטיה הנלוות לאישור הערבות. תוכנית הערבויות תהיה בתוקף עד סוף שנת 2010.
 
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ציין כי "המדינה תשתתף בסיכון זה על מנת לעודד את היצוא הישראלי ולסייע ליצואנים בקידום עסקאות באופן שיקטין את העומס על מסגרות האשראי הקיימות. מדובר בכלי נוסף לתמיכה ביצוא, שהוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של המשק. עידוד היצוא יביא לניצול היתרון היחסי של המשק הישראלי בתקופה בה העולם מתמודד עם היציאה מהמשבר. זהו חלק בלתי נפרד מהתכנית הכלכלית שנועדה לתמוך ביציאת המשק מן המשבר".
 
בנק לאומי לישראל חתם היום על כתב הערבות במסגרת התכנית ויהיה הראשון להשתמש בערבות המדינה ויציע אותה ללקוחותיו היצואנים. בנקים נוספים שיהיו מעוניינים להשתתף בתוכנית הערבות, יוכלו להצטרף אליה עד לסוף חודש ינואר 2010.
 
החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן: "הערבויות יאפשרו ליצואנים הישראלים להתמודד במכרזים חדשים בחו"ל, להתחרות עם חברות זרות ולחתום על עסקאות יצוא חדשות. צעד זה מצטרף לפעולות נוספות שבוצעו בשנה האחרונה לטובת עידוד היצוא הישראלי ובהן הרחבת ביטוחי סחר חוץ והגדלת הכיסוי הביטוחי שניתן ליצואנים. אנו רואים חשיבות גדולה בלקיחת סיכונים מדודים על ידי הממשלה לטובת עידוד פעילות המשק, תוך חלוקת הסיכון עם הסקטור הפרטי".