משרד האוצר השיק היום את מערכת "כרוז" לביצוע מכרזים מקוונים למשרדי הממשלה

במסגרת פרויקט ממשל זמין השיק היום אגף החשב הכללי במשרד האוצר את הפיילוט המבצעי למערכת "כרוז" - זירת סחר ומכרזים מקוונים לממשלה תחת הכתובת: www.tenders.gov.il


00:00 ,23.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
במסגרת פרויקט ממשל זמין השיק היום אגף החשב הכללי במשרד האוצר את הפיילוט המבצעי למערכת "כרוז" - זירת סחר ומכרזים מקוונים לממשלה תחת הכתובת: www.tenders.gov.il

במסגרת השירות יוכלו משרדי הממשלה לנהל מהלך של הגשת מכרזים ותחרות כספית מקוונת בין עסקים המתמודדים על מכרזי הממשלה. מטרות השירות הם חיסכון בהוצאה הממשלתית, הגברת השקיפות בהליך המכרז מול הספקים, חיסכון בזמן ההגשה של מכרזים ע"י הספקים ואפשרות לביצוע מכרזים תוך זמן קצר וביעילות מרבית.

במהלך הפיילוט ייבדקו כלל ההיבטים הנגזרים מהפעלת מערכת זו :
- שיעור החיסכון לממשלה עקב מעבר למכרזים מקוונים.
- השינויים הנדרשים בחקיקה על מנת לאפשר תחרות מקוונת.
- היכולת של עסקים להגשת מכרזים לממשלה באמצעים אלקטרוניים.
- דרכי הפיקוח והבקרה על תהליכי מכרז מקוונים.
- התאמת מערכות הסחר האלקטרוני לדרישות החוק בישראל.

בפרויקט "כרוז" ייעשה שימוש בטכנולוגיות אבטחה מתקדמות הכוללות שימוש בכרטיס חכם ובתעודות אלקטרוניות לצורך כניסה לזירת המכרזים וחתימה אלקטרונית על ההצעות המוגשות באמצעות המערכת. במהלך החודשים הקרובים מתוכננת חלוקה של אלפי כרטיסים חכמים לעסקים על מנת לאפשר לעסקים לבצע מגוון רחב של פעולות הדורשות זיהוי מתקדם וחתימה אלקטרונית.

היום (23.8) נפתח המכרז המקוון הראשון, שבו יתחרו ספקים לקוראי כרטיסים חכמים אשר זכו במכרז חשכ"ל , על המחיר הנמוך ביותר המוצע לממשלה לקוראים אלה.

השירות החדשני שהושק הוא פרי שיתוף פעולה בין מספר רב של משרדי ממשלה ואגף החשב הכללי במשרד האוצר. במערכת מתוכנן ביצוע של מספר מכרזים מקוונים במהלך החודשיים הקרובים, מתוך מטרה להסיק מסקנות לגבי דרך ואופן השימוש המיטבי במערכת זו.

במהלך הרבעון האחרון של 2004 מתוכננת יציאה למכרז למערכת שתחליף את מערכת הפיילוט ותשמש תשתית לזירת הרכש והמכרזים של הממשלה בשנים הבאות.

החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, ציין כי השקת השירות החדש היא שלב נוסף במהפכת המחשוב של הממשלה שבמסגרתה מיושמים פרויקט מרכבה ופרויקט ממשל זמין. הפרויקטים יאפשרו לממשלה להגביר את החיסכון ברכש הממשלתי הנאמד במיליארדי ₪ בשנה ובה בעת לשפר את השירות לאזרחים ולספקים.