משלחת של נציגי חברות מים מוניציפליות מתורכיה תבקר בישראל

המשלחת, שתגיע בשבוע הבא לישראל, כוללת 14 נציגי חברות מים מערי מרסין, אדנה וסמסון. המפגש מהווה פתיח לתוכנית השת"פ בטכנולוגיות מים בין ישראל ותורכיה


00:00 ,17.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המשלחת, שתגיע בשבוע הבא לישראל, כוללת 14 נציגי חברות מים מערי מרסין, אדנה וסמסון. המפגש מהווה פתיח לתוכנית השת"פ בטכנולוגיות מים בין ישראל ותורכיה
 
משלחת של 14 נציגי חברות מים מוניציפאליות מתורכיה תגיע בתחילת שבוע הבא לביקור בארץ כאורחת של משרד התמ"ת וחברת שיא מגופים.
 
המשלחת כוללת נציגי חברות מים מאזורים גדולים וחשובים בתורכיה ביניהם מרסין, עיר נמל חשובה בים התיכון בת למעלה מ-2 מיליון תושבים, אדנה, עיר חשובה עם 1.25 מיליון תושבים בעלת צפי להתפתחות כלכלית גדולה, סמסון, עיר חשובה  בצפון תורכיה בת כחצי מיליון תושבים.
 
עודד דיסטל, מנהל תוכנית המים הלאומית במשרד התמ"ת, מציין כי מפגש זה מהווה פתיח לתכנית השת"פ בטכנולוגיות מים בין ישראל ותורכיה. דיסטל מציין עוד כי במסגרת התוכנית תערוך הנספחות המסחרית באיסטנבול במהלך שנת 2008 מספר מפגשים למומחים ישראלים ותורכיים וחברות משתי המדינות בתחום טכנולוגיות המים.
 
מטרת המפגש בירושלים להציג לחברי המשלחת את "הניסיון והטכנולוגיה הישראלית בתחום המים". תוכנית הסמינר לאורחים כוללת הרצאות של מומחים ממשק המים בישראל בהם ליאור פרומקיס – מנהל פיתוח עסקי מחברת מקורות, שמעון טל, נציב המים לשעבר, ועוד.
 
דורון אברהמי, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת באיסטנבול מוסר כי מצב משק המים התורכי הקשה שאליו נקלעה תורכיה בשנה האחרונה טומן בתוכו מספר רב של הזדמנויות עסקיות לחברות ישראליות
 
עוד מוסיף אברהמי כי המצב הקשה והירידה מתחת לקו האדום חייבה ראשי ערים בתורכיה בהן אנקרה ואיסטנבול הסתכלות חדשה על הנושא ונקיטת צעדים מיידים בהן הקצבת מים, חינוך לחסכון במים וכו'. בצד האופרטיבי החליטה כבר עיריית איסטנבול על אישור תכניות לבניית מתקן התפלה בעיר שיספק סך של כ 350,000 מ"ק ביום ועתיד לכסות עד 15% מתצרוכת המים של המטרופולין.
 
בועז הירש, המשנה למנכ"ל משרד התמ"ת ומנהל המינהל לסחר חוץ, מוסר כי תורכיה הפכה לאחת משותפות הסחר החשובות של ישראל עם מחזור סחר הדדי של למעלה מ-2 מיליארד דולר וכן השקעות הדדיות בין המדינות. בחודש יולי 2007 – נמצאה תורכיה במקום הראשון בשיעור הגידול בייצוא לעומתהתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול של 107% בייצוא הסחורות למדינה זו, שהסתכםב-112 מיליון דולר.