משלחת של נציגי הגופים הכלכליים החשובים בהונג קונג מגיעה לישראל בשבוע הבא

הנציגה הכלכלית בהונג קונג: " הגעת המשלחת מהונג קונג הינה ציון דרך נוסף בקשרי המסחר החזקים והמתהדקים של ישראל והונג קונג ". משלחת של נציגי הגופים הכלכליים החשובים בהונג קונג, תגיע בתחילת שבוע הבא לביקור


00:00 ,02.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הנציגה הכלכלית בהונג קונג: " הגעת המשלחת מהונג קונג הינה ציון דרך נוסף בקשרי המסחר החזקים והמתהדקים של ישראל והונג קונג "

משלחת של נציגי הגופים הכלכליים החשובים בהונג קונג, תגיע בתחילת שבוע הבא לביקור בישראל. במהלך הביקור יפגשו חברי המשלחת עם חברות ישראליות ויציגו בפניהן את יתרונותיה של הונג קונג עבורן לפעילות כלכלית בהונג קונג, סין ואזור אסיה פאסיפיק.

במשלחת משתתפים מר גון רוטרפורד ומר סימון צאנג מ- Invest HK, גוף ההשקעות הבכיר של ה"ק ומר גון לו ומר טוני קונג מפארק המדע וההייטק של ה"ק, המאגד בתוכו נציגויות של חברות ההייטק הגדולות בעולם.

הנציגה הכלכלית של משרד התעשייה המסחר והתעסוקה בהונג קונג, אורנית אבידר, מוסרת כי חברות ישראליות רואות בהונג קונג את מרכז העסקים האסייתי שלהן וכיום יש בה כ- 60 חברות ישראליות כאשר מחציתן מענף ההיי-טק. בשנת 2002 פתחו 9 חברות ישראליות נוספות משרדים בהונג קונג ובמהלך 6 החודשים הראשונים של שנת 2003 נוספו עוד 7 חברות.

אבידר מציינת כי הונג קונג היא עמיתת הסחר הגדולה של ישראל באסיה עם יצוא ישראלי של 1 מיליארד דולר . "חברות ישראליות רואות את יתרונות הונג קונג בחיבור הגיאוגרפי והכלכלי לסין, בפעילות במערכת עסקית מערבית בכל הקשור למערכות המשפטית והפיננסית וכן בקיומה של קהילה ישראלית ויהודית גדולות.

ג'ון רוטרפורד מ- Invest HK מסר כי " המשלחת מגיעה מאחר ואנו מאמינים כי חברות ישראליות יכולות לקדם את עסקיהן בסין ביתר זהירות ופחות סיכון דרך הונג קונג. אנו מגיעים דווקא לישראל כיוון שאנו מזהים את הפוטנציאל עבור חברות ישראליות בשוק הסיני המתפתח".

במהלך הביקור יפגשו חברי המשלחת עם חברות היי-טק, טלקום ותוכנה, יקיימו מפגשים רשמיים עם גורמי ממשל וארגונים וכן ישתתפו בסמינר אשר מארגן מכון היצוא ב- 8 ליולי במלון דן פנורמה בנושא הונג קונג כגשר לסין.

אורנית אבידר אמרה כי הגעת המשלחת מהונג קונג הינה ציון דרך נוסף בקשרי המסחר החזקים והמתהדקים של ישראל והונג קונג וכי יש לחברות ישראליות יתרונות רבים בשוק הסיני.

אבידר הוסיפה עוד כי הונג קונג היא גשר נוח, אפקטיבי ובטוח עבור החברות הישראליות לפתח את עסקיהן בסין וכי הסכם הסחר החדש CEPA שנחתם בימים אלה בין הונג קונג לסין מקנה יתרונות משמעותיים לחברות זרות הרוצות לפעול מה"ק כלפי סין והוא מהווה שלב ביניים לקראת היישום המלא של תקנות ארגון הסחר העולמי WTO בשנת 2005. "כל חברה שתתכונן מבעוד מועד למהפכה הכלכלית העוברת על סין תגדיל את סיכוייה ליהנות מפרות השוק המתפתח בעולם."