משלחת של ארגון המעסיקים הגרמני BDA ביקרה בישראל

המשלחת הגרמנית היתה אורחת של לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים והתאחדות התעשיינים ונפגשה עם שר האוצר, שר התמ"ת ושר הרווחה והשירותים החברתיים


00:00 ,14.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

המשלחת הגרמנית היתה אורחת של לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים והתאחדות התעשיינים ונפגשה עם שר האוצר, שר התמ"ת ושר הרווחה והשירותים החברתיים
 
הביקור של המשלחת הגרמנית בישראל, שנערך השבוע, והחל בסיור במפעלי ים המלח נועד במטרה להדק את הקשר בין שני הארגונים הכלכליים בשתי המדינות וללמוד על דרכי ההתמודדות עם המשבר הכלכלי.
 
במסגרת הביקור, נפגשו נציגי ארגון המעסיקים הגרמני עם שר האוצר, יובל שטייניץ, שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר ושר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק (בוז'י) הרצוג.
 
בפגישה שנערכה עם שר האוצר, יובל שטייניץ, עלה החשש כי תהליך היציאה מהמשבר, הן בגרמניה והן בישראל הינו איטי, תוך שהגרמנים הביעו חששות מהמשך גידול האבטלה בגרמניה ובעיות מחנק האשראי במשק הגרמני.
 
כמו כן, בפגישה שנערכה עם שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר נדונו דרכים לקדם את שיתוף הפעולה בין המגזר  לעסקים קטנים בגרמניה ובישראל, תוך תפיסה כי אין לבסס את שיתופי הפעולה הכלכליים עם קונצרנים גדולים בלבד.
 
בפגישה שנערכה עם שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק (בוז'י) הרצוג הציגה המשלחת הגרמנית את בעיות המימון של סל השירותים החברתיים בגרמניה, את בעיות תשלומי הפנסיה העתידית ודרכי הטיפול באוכלוסיות מיוחדות.
 
בפגישת עבודה שהתקיימה אתמול עם ראשי לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ועם מנכ"ל התאחדות התעשיינים, יהודה (יודקה) שגב, אמר שגב: "שיטת החמ"ת (חופשה מוסכמת בתשלום) הנהוגה בגרמניה מנעה פיטורי עובדים בזמן המשבר הכלכלי. מיליון וחצי עובדים במגזר הפרטי בגרמניה, מקבלים כיום משכורת חלקית או מלאה מממשלת גרמניה, במקום להישען על דמי אבטלה זהו מצב בו כל הצדדים מרוויחים: העובדים שומרים על מקום עבודתם, הכנסתם וכבודם, המעסיקים שומרים על עובדיהם בהם השקיעו משאבים רבים ועל גמישותם העסקית והמדינה מונעת את הירידה החדה בצריכה הפרטית והעלויות הכלכליות והחברתיות הנלוות לאבטלה גבוהה. העלות למדינה זהה שכן בתרחיש אלטרנטיבי של פיטורים היה התקציב מופנה לתשלום דמי אבטלה". 
 
נתוני הסחר עם גרמניה בעשרת החודשים הראשונים של 2009 עמדו על 3.7 מיליארד דולר, כאשר יצוא הסחורות לגרמניה הסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר, בעוד היבוא הסתכם ב-2.6 מיליארד דולרים.
 
בשנת  2008 הסתכם היקף הסחר עם גרמניה ב-5.8 מיליארדי דולרים (היצוא עמד על  1.9 מיליארד דולר בעוד היבוא עמד על 3.9 מיליוני דולרים).