משלחת של אנשי עסקים בכירים מסינגפור ביקרה בשבוע החולף בישראל

משלחת של 20 אנשי עסקים בכירים מ-12 חברות וארגונים סינגפוריים ביקרה בישראל בשבוע החולף. המשלחת הגיעה לישראל במקביל עם ביקורו הרשמי של שר החוץ הסינגפורי, מר ג'ורג' יאו


00:00 ,06.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת של 20 אנשי עסקים בכירים מ-12 חברות וארגונים סינגפוריים ביקרה בישראל בשבוע החולף. המשלחת הגיעה לישראל במקביל עם ביקורו הרשמי של שר החוץ הסינגפורי, מר ג'ורג' יאו
 
ביקורה של המשלחת, אשר כללה אנשי עסקים סינגפוריים בתחומי האלקטרוניקה, טלקום, טכנולוגיות סביבה ומים וציוד רפואי, התקיימה ביוזמת ובארגון המחלקה הכלכלית בשגרירות ישראל בסינגפור.
 
ענת כץ, נספחת כלכלית של משרד התמ"ת בסינגפור, ציינהכי היחסים בין המדינות, ובכללם היחסים הכלכליים הינם טובים מאוד, והסחר הבילטראליהינו במגמת גידול בשנים האחרונות, סינגפור הינה שותפת סחר חשובה עבור ישראל ועבור החברות הישראליות. אמנם כשלעצמה היא מהווה שוק מוגבל בגודלו אולם היא יכולה להוות גשר מצוין לפעילות באזור.
 
עוד ציינה כץ כי חברות ישראליות יכולות להשתמש בסינגפור כבסיס לעשיית עסקים באזור תוך ניצול הסביבה העסקית הנוחה והעובדה שהשותפים הסינגפוריים יכולים לדחוף את המוצרים הישראליים למדינות דוגמת מלזיה ואינדונזיה בהן קשה יותר לחברות ישראליות לקיים פעילות עסקית עצמאית. הדימוי החיובי של ישראל כמדינה בעלת סביבה עסקית התומכת ביצירתיות, חדשנות ויזמות קוסם מאוד לסינגפורים ומעורר עניין הן בקרב הממשלה המבקשת לייצר בסינגפור סביבה עסקית דומה והן בקרב גורמים מהמגזר הפרטי אשר מקשרים בין זהותה הישראלית של החברה ובין איכותה הטכנולוגיות גבוהה.
 
ביקור המשלחת בישראל נערך בשיתוף פעולה עם מכון הייצוא הישראלי ומינהל סחר חוץ בתמ"ת. את המשלחת הוביל IE Singapore, הגוף הסינגפורי המקביל למכון הייצוא הישראלי.
 
בישראל קיימה המשלחת סמינר "עושים עסקים עם סינגפור" בו ניתנו בין היתר סקירה אודות סינגפור וההזדמנויות העסקיות בה. כמו כן התקיימו סיורים בתעשייההישראלית, פגישות אישיות מתואמות מראש עם חברות ישראליות רלוונטיות וארוחת ערב רשמית במעמד שר החוץ הסינגפורי ושר התמ"ת אלי ישי אליהם הצטרפו נציגים מרכזיים מהמגזר הממשלתי והעסקי בישראל.
 
במהלך האירוע קיימו השרים פגישה בה דנו במכלול הנושאים המסחריים והתעשייתיים בין המדינות. שני השרים ציינואת היחסים המצוינים בין קהילות העסקים והתחייבו להמשיך ולפעול על מנת לחזק את הקשרים ולהעצים את הסחר ביניהם בתחומים שונים ותוך שת"פ במחקר ויישום טכנולוגיות מים ענף בו לסינגפור וישראל ישנן אינטרסים דומים ומשותפים, וכן בתחום ההשקעות ההדדיות, מחקר ביוטכנולוגי ונושא הכרה בתקינה. השר אלי ישי ביקש ממקבילו לבחון הצבת שגריר סינגפורי קבוע בישראל, זאת בשל העובדה שלסינגפור שגריר לישראל שאינו תושב.    
 
 ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי הסחר ההדדי עם סינגפור הסתכם בשנת 2006 ב- 765 מיליון דולר. סך הייצוא הישראלי ב-2006 הסתכם ב-400 מיליון דולר והיבוא עמד על 364 מיליון דולר. חלוקת הייצוא הישראלי לסינגפור היא ברובה המכריע של תעשיית הייטק כולל מכונות ומכשירים מכניים, תוכנה וטכנולוגיה מהווים כ-68% מהייצוא לסינגפור. בתוספת של ציוד ומכשור רפואי שהיווה 16%, מהווה ייצוא תעשיית ההייטק הישראלי כ-80% מסך כל הייצוא. יתר היצוא היה של יהלומי ואבני חן כ-7%. היבוא הישראלי מסינגפור גם הוא ניזון מתעשיית ההייטק ועמד על 73% מהיקף הייבוא לארץ ממדינה זו והוא ברובו מכונות ומכשירים מכניים.

ברבעון הראשון של 2007 עמד הסחר ההדדי בין המדינות על 216.7 מיליון דולר. בעוד היצוא הישראלי נשאר בהיקף דומה לזה של הרבעון המקביל בשנה קודמת, גבר היבוא בשיעור של 66% בהשוואה עם הרבעון המקביל ב 2006.