משלחת של 8 יצואני טלקום וטכנולוגית המידע תבקר השבוע בהודו

יצוא ההייטק להודו בתשעת החודשים של השנה ירד ב- 11% והסתכם בכ- 124 מיליוני דולרים; 150 הסכמים לשיתופי פעולה עסקיים קיימים כיום בין חברות ישראליות והודיות


00:00 ,20.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

יצוא ההייטק להודו בתשעת החודשים של השנה ירד ב- 11% והסתכם בכ- 124 מיליוני דולרים; 150 הסכמים לשיתופי פעולה עסקיים קיימים כיום בין חברות ישראליות והודיות.
 
משלחת של 8 יצואני טלקום וטכנולוגית המידע מבקרת השבוע בהודו למטרה זו. בראש המשלחת עומדת סיגל חורש מנהלת ענף התוכנה בחטיבת הייטק במכון היצוא וכוללת את החברות: אקיוביט (Accubeat); אלוט (Allot); אקסרה (Axerra); ביטבאנד (Bitband); קוריג'נט (Corrigent); לינקס (Lynx); רד דטה (Rad data).
 
יצואני ההייטק יבקרו, בסיוע מכון היצוא, בחברות הודיות לתקשורת קווית וסלולרית בדלהי כמו BSNL, VSNL, MTNL, Idea, Airtel. כן יערך למשתתפים סמינר ופגישות אישיות עסקיות עם חברות תקשורת, אינטגרטורים וחברות תוכנה הודיות ביניהםLucent, Trendומפעילי הסלולר וטלפוניה Tata Indicom, BPL. מפגש עם עיתונאים ויועץ התקשורת מחברת EIPL. כמו כן יפגשו החברות הישראליות בבנגלור עם חברות תוכנה הודיות כ- WIPROו- Infosys.
 
ממכון היצוא נמסר, כי כיום קיימים כ- 150 הסכמים בין חברות ישראליות והודיות לפיתוח משותף, ייצור, שיווק והפצה של מוצרי חברות ישראליות בהודו.
 
במכון היצוא מציינים, כי בשנה האחרונה החלו 117 חברות ישראליות חדשות לפעול בהודו. כיום פועלות בהודו 818 חברות ישראליות - גידול של 17% לעומת 2003.
 
במכון היצוא מדגישים, כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירד יצוא ההייטק להודו בכ- 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 124 מיליוני דולרים. זאת בעיקר כתוצאה מירידה ביצוא מוצרי טלקומוניקציה.
 
עם זאת, מציינים במכון היצוא, כי ענף התקשורת הוא אחד הענפים בעלי הפוטנציאל לגידול ביצוא הישראלי. ענף התקשורת הוא ענף שנהנה ביותר מתהליך הרפורמות בהודו ומהגידול בהכנסה לנפש. שוק הטלקום ההודי צומח ב- 5 השנים האחרונות בקצב שנתי ממוצע של כ- 20% כאשר משרד התקשורת ההודי הוא אחד המשרדים הגדולים ובעל תקציב של 5.2 מיליארד דולר.
 
כיום קיימים כ- 40 מיליון קווי תקשורת בסיסיים בהודו. כאשר הצפי הוא לתוספת של 50 מיליון קווים עד 2010. כיום ישנם 8 מיליון מינויים סלולריים בלבד בהודו מתוכם כ- 1 מיליון נוספו רק בשנה האחרונה, אך קצב ההצטרפות החודשי עומד על 400 אלף מינויים, דהיינו, גידול של כ- 5 מיליון מנויים חדשים בשנה.
 
כלכלנים מעריכים שב- 2020 תהפוך הודו לכלכלה השלישית בגודלה בעולם לאחר ארה"ב וסין, זאת באם קצב גידול התוצר השנתי בהודו ימשיל להיות יותר מ- 6% לשנה.